Разходите за ремонта на обгорелия мост на автомагистрала „Струма“ близо до Дупница може да достигнат 3 млн. лв. Това изчислиха за „Монитор“, експерти пожелали анонимност. Те подчертават, че за първи път в историята на България се случва подобен пожар, нанесъл немалки повреди на пътно съоръжение.

Според тях,

температурата на пожара е била много висока

и са нанесени тежки поражения на 3 греди и 13 колони на съоръжението. На едното платно на моста са обгорени 3 отвора, а на другото - два. Лагерите компенсиращи температурните деформации на съоръжението през зимата и лятото са изгорели напълно. За колоните, които са с диаметър 1,50 м със сигурност ще се наложи да бъдат укрепвани допълнително, което ще увеличи обиколката им.

Експертите тепърва трябва да решат как да се направи подмяната на повредените греди, които са замонолитени в колоните, защото на тези някои места няма лагери.

Там ще се наложи къртене, за да може да стане смяната.

Професорът по строително инженерство в Калифорнийския политехнически университет д-р Дамян Кашлакев се учуди, че под пътно съоръжение на основна автомагистрала е било допуснато да има депо за вторични суровини, то да се запали и фирмата да няма застраховка. По думите му в САЩ и друга развита държава, първо е щяла да реагира полицията, защото това е заплаха за сигурността на хората. Според професора цената на ремонта ще зависи от това доколко е повредена арматурата в железобетонната конструкция. „При температура на огъня над 400 градуса тя се компрометира.

Якостта й намалява драстично“,

обясни експертът. Според него това ще наложи укрепването на колоните.

Симеон Пешов, президент на “Главболгарстрой”, фирмата изградила моста обясни за „Монитор“, че големи поражения има на 13 колони и само на една греда. „Всичко е поправимо“, категоричен е той и добави, че подробна информация за състоянието на моста и стойността на ремонта му ще има след като бъдат обявени резултатите от експертизата, която се прави в момента от АПИ.

Пожарът край Дупница даде повод на пътната агенция да разпореди проверки за други сметища под мостове и виадукти. Цялата републиканска пътна мрежа, която е над 20 хил. км, ще бъде проверена. Това включва магистрали, първокласни, второкласни и третокласни пътища.

27 пътни управления ще извършат обход на мостове и виадукти за наличие на нерегламентирано използване на пространството под тях.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

С 6,5 млн. лв. укрепват срутищата по пътя за Рилския манастир

6 457 500 лв. ще бъдат вложени в укрепването на срутищата по пътя за Рилския манастир. С тях ще се финансират необходимите за целта проучвателно-проектантски дейности и строително-монтажни работи. Средствата са заложени в аварийната програма на Агенция „Пътна инфраструктура“ за 2019 г. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при участието си в днешния парламентарен контрол.

С 416 млн. лева от тол таксите укрепват свлачища

Над 70 участъка от републиканската пътна мрежа, засегнати от срутища и свлачища, ще бъдат укрепени с 447,1 млн. лева. До 31 млн. лв. се отпускат по бюджета на регионалното министерство, а останалите 416,1 млн. лева ще бъдат осигурени от приходите от тол таксите в периода от 2020 г. - 2021 г.