Ремонтът на жп гарата в Стара Загора закъснява с два месеца
9

Ремонтът на жп гарата в Стара Загора закъснява с два месеца

Поставят нова капсула – завет към бъдещите поколения, на мястото на старата от 1982 г.

С около два месеца закъсняват спрямо предварителните графици ремонтните дейности по сградата на жп гара Стара Загора. От спечелилото обществената поръчка на стойност 11 млн. лв. ДЗЗД „Европейска гара-Стара Загора“ обясняват изоставането със ситуацията около коронавирусната пандемия, макар сред хората им на обекта да няма заболели.

На този етап продължава демонтажа на старите облицовки и поставянето на нов покрив. Междувременно се усилват част от колоните, предстои със специални карбонови ламели да бъдат усилени и стоманобетоновите плочи. Работи се по ВиК-инсталацията в сутеренната част, очаква се след новогодишните празници да започне монтиране и на ел.инсталацията, обясни координаторът по изпълнението на проекта Любен Коджаиванов. По думите му в момента на обекта ежедневно имало между 20 и 40 работници, според заданието в определени моменти те можело да набъбнат до 90.

Изоставането в графиците предстои да бъде наваксвано, крайният срок за завършване е 25 октомври догодина.

Проектът „Реконструкция на гаров комплекс Стара Загора – проектиране, строителство и авторски надзор" на стойност 9,7 млн. лв. без ДДС се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Предвидени са  мерки за енергийна ефективност, ще се подменят всички инсталации, стенни, подови и таванни покрития, нови фасади и ще бъде изградена нова климатизация.

Гарата ще разполага с четири асансьора, за да бъде осигурен достъп до всички нива на хора с намалена подвижност. Сред изпълнителите са включва фирмите "Парсек Груп" ЕООД, "Престиж бизнес-93" ООД, "Бигла – III" OOД и "АТМ" ЕООД.

Стартът бе даден на 28 юли т.г. от министъра на транспорта Росен Желязков и генералния директор на НКЖИ Красимир Папукчийски.

Старата сграда е била проектира през 70-те години от колектив на тогавашното „Транспроект“ с ръководител арх. М. Бечев. Строежът й е започнал на 24 юни 1977 година и е завършил на 16 юни 1982 година, когато в една от стените на чакалнята е била зазидана капсула със завещание към идните поколения, припомня тогавашният началник-гара Господин Щерев. По спомените му тогава строителството струвало около 1 780 000 лв. Новият проект е на студио "АТМ" с основател и управител арх. Ивайло Мишев. Техни са проектите на фонтаните пред народния театър "Иван Вазов" и в Южния парк, летищата в Бургас и Варна, спортна зала в Нова Загора и др. Предстои старата капсула  да бъде извадена и заменена с нова и с нов текст, обясняват от НКЖИ. Въпреки оживените коментари, че новата фасада ще бъде оцветена в зелено това няма да се случи, проектантите са отстояли идеята си цветът да остане жълт.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.