Рекордна скорост за Hyperloop

Рекордна скорост за Hyperloop

WARR Hyperloop спечели съревнованието SpaceX Hyperloop Pod

Последната част от надпреварата Hyperloop Pod на SpaceX бе проведена през уикенда, като някои от най-ярките студенти по инженерство в света, дойдоха в седалището на компанията в Калифорния, за да се изправят един срещу друг, със своите творения.

Третата част от събитието постави акцент върху скоростта, като отборите са все по-близо до целевата, свръхзвукова скорост на системата Hyperloop.

Съревнованието SpaceX Hyperloop Pod стартира през 2015 г. с цел да насърчаване иновациите около свръх бързата концепция за транспорт, споделена от Илон Муск през 2013 г. Стотици инженерни отбори, сред който и български, взеха участваха в първата част на съревнованието, през 2016 г., като най-обещаващите проекти на транспортни капсули бяха изградени и изпробвани на пистата на SpaceX в Hawthorne, Калифорния.

Няколко компании работят усилено, опитвайки се да развият концепцията Hyperloop в действаща транспортна услуга, като се провеждат проучвания за осъществимост по целия свят. Основната идея е да се транспортират пътнически и товарни капсули през полу вакуумни тръби, като средата с ниско налягане позволява на магнитно левитиращите капсули да се движат със скорост близка до тази на звука, приблизително1200 км / ч.

Отборът WARR Hyperloop от Техническия университет в Мюнхен победи в миналогодишното събитие с максимална скорост от 324 км / ч, което бе нов рекорд за Hyperloop. Сред 18 конкуриращи се отбора, WARR успешно защити титлата си и този път, достигайки официална максимална скорост от 466 км / ч, пореден скоростен рекорд за Hyperloop капсула.

Най-новата капсула на отбора се задвижва от четири двумоторни електрически  модула, които заедно насочват 240 кВт мощност към едно колело. Корпусът е изработен от композитни материали, подсилени с въглеродни влакна, като теглото му е едва 70 кг. Според отбора това позволява на капсулата да ускори пет пъти по-бързо от самолет, по време на излитане.

Virgin Hyperloop One успя да достигне 387 км / ч на частно тестово трасе през декември миналата година, което беше рекордна скорост за момента. Въпреки че екипът на WARR Hyperloop е надминал тази скорост, прототипът им е висок само 30 см и дълъг два метра, доста по-малък от пълноразмерния прототип на Virgin, което прави този на WARR не особено практичен за употреба, настоящия си вариант.

Вместо превозно средство, готово за превоз на пътници, WARR ще използва своята капсула за изпитания на технологиите, които ще бъдат от основно значение за крайния успех на системата Hyperloop. За тази цел, отборът е изградил и втора капсула, която не участва в съревнованието, но ще я използва за допълнително проучване на своите усъвършенствани системи за задвижване, без триене, използващи магнитна левитация.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.