От догодина между 25% и 50% по-нисък данък за старите коли на газ (ОБНОВЕНА)

От догодина между 25% и 50% по-нисък данък за старите коли на газ (ОБНОВЕНА)

За 2019-та общините събрали за 347 млн. лв. от данък върху превозните средства

Между 25% и 50% по-нисък данък от догодина ще плащат притежателите на стари автомобили с газови уредби. Това решиха вчера на второ четене в Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление към НС. Депутатите гласуваха с 11 гласа “за”, 4-ма въздържали се и 1 “против”.

Вносителят и председател на ресорната комисия Искрен Веселинов коментира за "Монитор", че намалението ще е между 25% и 50%. По думите му това ще важи


за автомобилите с екологичен стандарт между Евро 1 и Евро 3.


Предлага се законът да влезе в сила от 1 януари 2021 г. Идеята е данъкът да намалее за превозните средства до 3.5 т и с допълнително монтирана автомобилна газова уредба, която е вписана в свидетелството за регистрация.

Предложението за промяна е направено от „Обединени патриоти“. Против него обаче се обяви както Националното сдружение на общините в България (НСОРБ), така и Министерство на финансите. “Категорично не сме съгласни с предложената промяна - няма финансова обосновка и оценка на въздействието”, заяви изпълнителният директор на НСОРБ Силвия Георгиева. По думите й заради пандемията


приходите на общините са намалели с 41%


към края на април 2020 г. За миналата година са събрани 347 млн. лв. от данък превозни средства или една трета от собствените приходи на общините.

“Сега е моментът да подкрепим екологичността”, каза Георги Колев от ОП, като допълни, че на година у нас умират по 18 000 души заради замърсяемостта и качеството на атмосферния въздух.

Танер Али коментира, че и тези коли също изхвърлят азотни окиси и замърсяват въздуха. “Да се връщаме за някакви 20-годишни автомобили и да правим сценарий е абсолютно недопустимо и няма да има абсолютно никакъв ефект”, смята депутатът. Затова и от ДПС не подкрепиха проекта, а БСП се въздържаха.

От ГЕРБ подкрепиха идеята, но посочиха, че


текстовете трябва да се изчистят между първо и второ четене.


Според Александър Ненков законопроектът ще стимулира шофьорите да регистрират газовите си уредби. “Трябва на общините да им се даде възможност до определен процент дали могат да си позволят такава политика”, посочи той.

На критиките вносителят и председател на регионалната комисия Искрен Веселинов отговори, че е наясно, че законопроектът има много несъвършенства. “Въпросът е принципен - искаме да поправим една несправедливост, едни коли, които са по-екологични от другите, да получат своята отстъпка”, завърши той. Във връзка със Зелената сделка и постигането на нулеви емисии, от Министерство на транспорта посочиха, че следват принципа за стимул на по-екологичен транспорт.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.