Изпитът по кормуване ще се провежда само от служител на ИА „Автомобилна администрация“ (бившата ДАИ) без присъствието на представител на учебния център. Практическите изпити ще се провеждат в моторни превозни средства, оборудвани с видеонаблюдение и датчици, отразяващи автоматично грешките. Това е записано в промени в дейността на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", приети от правителството.

При изпитите на кандидатите за водачи е планирано създаването на е-система за контрол на изпитите, за да се ограничи субективния фактор и да се осигури контрол върху маршрута на изпита.

Транспортният министър Росен Желязков променя и издаването на лицензи, контролната и административно наказателната дейност. Лицензи и разрешителни за извършване на превоз на пътници и товари ще се вадят по-бързо. Планира се надграждане на информационната система за резервиране на еднократни разрешителни и за автоматизирано разпределение на многократните ЕКМТ/СЕМТ разрешителни.

ИА „Автомобилна администрация“ ще има само осем регионални дирекции (София, Пловдив, Бургас, Варна, Стара Загора, Плевен, Русе и Враца) вместо сега съществуващите 27 областни отдела. В новите регионални дирекции ще има средно 8 или 9 контролни екипа, с изключение на София, като по този начин ще могат да се осигурят над 15 екипа. Ще бъдат осигурени екипи за контрол и през тъмната част от денонощието, каквито към момента няма. Така ще бъде прекъсната обвързаността на служителите на местно ниво и ще се осигури значителна степен на ротация. Ще бъде създадена инфо система, която да обхване всички етапи на пътния контрол, прилагане на система за анализ на риска при избор на пътните превозни средства и предприятия за контрол, както и изграждането на електронни системи, позволяващи постоянен контрол на предприятията.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Превозвачите ще казват кои пътища да се ремонтират с предимство (ОБНОВЕНА)

Транспортният бранш ще подпомага с предложения регионалното министерство при определяне кои пътища да бъдат ремонтирани първо. Така след пътищата, по които ще се събира тол такси, постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) по Нова телевизия.

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите 4400 на "Шкода". Освен това тръгва и търгът за закупуването на 30 броя стари пътнически вагони, показва проверка в страницата на дружеството.