Хората, които работят в офис смятат, че са застраховани срещу трудови злополки. Те обаче са засрашени от редица заболявания, коитио настъпват неусетни и стават ясни, едва след като се развият, предупреждават специалисти по трудова медицина.

Първият признак, че е време служителят да промени стереотипа си и заседналия начин на живот са натрупаните килограми в повече. Това е сигурен белег, че сте се обездвижили, затова предприемете мерки преди наднорменото тегло да ви е изиграло лош номер. Ако нямате възможност да ходите на фитнес или да плувате след работа, изкачвайте планината или тичайте в парка поне през почивните дни. Имате ли възможност да оставите автомобила поне един ден в седмицата, направете го, а когато сте с него, опитайте да го паркирате колкото е възможно по-далече от офиса, за да си осигурите няколко крачки здраве в повече. Както и да протича денят ви, не забравяйте че около 2-3 часа разходка подобряват всички органи и системи, балансират кръвното и очното налягане. Едно от опасни са заболяванията, които възникват като следствие от излишните килограми и липсата на достатъчно движение е тромбозата. Тя се изразява в тромби, които се образуват в съдовете на краката. Те могат да се образуват дори и в белите дробове (пулмонална емболия), както и варикоза.

Постоянният спътник на офис-служтелят е главоболието. Постоянното изкуствено осветление и прегърбената стойка са напълно достатъчни за появата на мигрена. Ситуацията се утежнява и от непрекъснатото звънене на телефони.

При подобен проблем ще помогне масажът в областта на слепоочията. Мигрената може да се лекува и с различни препарати, които се предлагат в аптеките.

Климатикът, колкото и да прави приятна атмосферата в горещините, е причина за тежки пневмонии, настинки и алергии, както и за суха и изтощена кожа. Има няколко златни правила, които потребителят трябва да спазва, така че уредът да му носи комфорт, а не болести. Рязката смяна на градусите навън и вътре в помещението е стрес за организма. Сред най-големите заблуди е схващането, че идеалната температура на климатика през летните дни трябва да е 23-25 градуса. Разлика в градусите между вътре и вън не трябва да бъде по-голяма от 6-7, най-много 10 градуса.

Безсънието или сънливостта не са в резултат само на купони, но и на липса на свеж въздух или преумора. . Човешкият организъм се нуждае средно от 7-8 часа сън. Опитвайте се да си лягате по-рано. Ако това не помага, обърнете внимание на средата, в която спите – хъркането, различни външни шумове може всъщност да са причината за вашия неспокоен и твърде лек сън. В такива случай е добре да налегнете на витамините и свежите плодове. Вечерята не бива да е тежка и след 19 часа. Една лека разходка привечер ще доведе по-бързо съня. Ако обаче и тя не помогне, то непременно потърсете лекарска помощ.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Отчетоха бум на невроусложнения след инфекции

40% ръст на неврологични усложнения от вируси отчитат през тази година от Националния център по заразни и празитни болести, съобщи Нова телевизия. Оттам предупреждават за ентеровирус, към който са особено уязвими децата.Той не протича с обичайните оплаквания и вместо стомашно-черевния тракт атакува мозъка. Затова и съветът на специалистите е да обръщаме особено внимание на хигиената.