Има сключен договор за разработването на цялостен генерален план на Пристанище Варна, който се разглежда от Междуведомствен съвет. Това съобщи при посещението си в морската столица министърът на транспорта Росен Желязков в коментар за бъдещото развитие на пристанището.

Във Варна министърът посети полигона на Българския морски квалификационен център, за да се запознае с новоизградените съоръжения за обучение на моряци. Желязков коментира Интермодалният терминал, който е преминал през „фаза 2  с разглеждането на 2 идейни проекта.

„Идеята е по развитието на пристанището да се работи не на парче, а като едно цяло, като решенията се вземат след дискусии с местната власт, синдикатите и цялата варненска общественост. Освен това, върви голям проект, свързан с удълбочаването на каналите и развитието на пристанище „Варна Запад“, което е голяма инвестиция от страна на държавата.

Източната част на порта е и ще бъде зона за обществен достъп и круизен туризъм, а целта е след 6-то кейово място да се осигури възможност за поемането на по-голям обем насипни товари, включително чрез удълбочаването на кейовата стена“, допълни Желязков.  

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията разгледа тренировъчната база на Българския морски квалификационен център във Варна. Полигонът е най-съвременния обособен център за практическа подготовка на морските лица в България, като държавата ще инвестира в него над 2 млн. лв.

„Тук съм, за да видя как се развива инвестицията на държавата в Българския морски квалификационен център. Дотук сме вложили 1 млн. лв., предстои да инвестираме още толкова за разширението на БМКЦ. Имах възможност да видя тренажорите за придобиване на умения (главно в сферата на безопасността), които доскоро бяха преподавани теоретично.

Средно годишно тук се обучават 3000 чуждестранни и български морски специалисти. Затова е и желанието за взаимодействие с местната власт – не само за инфраструктура, а и за всичко друго“, каза министър Желязков, който се надява след година-година и половина базата на БМКЦ в Южна промишлена зона да изглежда съвсем различно.

След въпрос за съдбата на ветрохода „Калиакра“ се разбра, че баркентината, която в момента е учебен  кораб на Българския морски квалификационен център, е швартована в Южна промишлена зона. Собствениците инвестират в него и макар, че поддръжката да е скъпа, няма причини да се отказват от символа на родното морячество.

Министърът коментира и въвеждането на тол-системата, като заяви, че големите ставки ще се отнасят за тежките автомобили, над 12 тона, с повече от три оси, каквито всъщност не се ползват за превоз на хранителни стоки и продукти. Според него, отражението от въвеждането на таксите върху бизнеса далеч няма да бъде в апокалиптичните размери, които се коментират в момента.

„Хубавото е, че системата няма как да заработи още от деня на пускането й, а ще бъде експериментално тествана. Такъв преходен период ще даде възможност за набиране на данни за анализи“, каза още министър Желязков.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

ЕП подкрепи Кристин Лагард за президент на ЕЦБ

Европейският парламент подкрепи днес с 394 гласа "за" срещу 206 "против" и 49 въздържали се Кристин Лагард за следващ президент на Европейската централна банка (ЕЦБ), съобщиха световните агенции.

България е сред водещите страни в Европа по управление на корабния трафик

„Гордост е да кажем, че сме сред четирите водещи държави в Европа по управление на корабния трафик“, заяви във Варна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков при откриването на Международната конференция „20 години Ръководство на корабния трафик в България“.

Задава се внос на мед с пестициди от Южна Америка

Огромни количества пчелен мед ще бъдат внесени в ЕС и респективно в България от Южна Америка, като има риск голяма част от тях да съдържат остатъци от пестициди, забранени за използване в Европа. Причината е постигнато политическо споразумение между Общността и аналогичната организация за свободна търговия МЕРКУСОР на страните от субконтинента.