0

К инофестивалът в Кан тази година физически няма да се състои, но сп. Variety разкри предварително някои от заглавията, селектирани за марката „Кан“, които ще бъдат представени на други фестивали или на следващото издание на форума през 2021 г.

Кинофестивалът в Кан тази година физически няма да се състои, но сп. Variety разкри предварително някои от заглавията, селектирани за марката „Кан“, които ще бъдат представени на други фестивали или на следващото издание на форума през 2021 г.

Пресконференцията за официалното обявяване на филмите със специален щемпел „Кан“ ще бъде на 3 юни, но изданието упомена в аванс някои от тях: The French Dispatch („Френската телеграма“) на Уес Андерсън, Another Round („Още един рунд“) на Томас Винтерберг, Comes Morning („Настъпва утро“) на японската режисьорка Наоми Кавазе са сред 50-те заглавия за конкурсната и паралелните програми. Според генералния директор на фестивала Тиери Фремо марката „Кан“ ще улесни пътя на филмите по света, както и към наградите „Оскар“, както това се е случило с „Паразит“ и „Клетниците“. Други филми, отбелязани с щемпела „Кан 2020“, са Eté 85 („Лято 85“) на Франсоа Озон и „Памет“ на тайландеца Апичатпонг Вирасетакул. За тези филми марката „Кан“ ще бъде отправна точка към фестивалите в Сан Себастиан или Торонто, където ще имат световни премиери по-късно през годината. Например The French Dispatch с актьорски екип от звезди като Бенисио дел Торо, Тилда Суинтън, Франсис МакДорманд и Тимоти Шаламе, е с планирана световна премиера в Торонто. Преди да стане ясно, че фестивалът в Кан няма да се състои, беше предвидено именно филмът на Уес Андерсън, който живее във Франция, да бъде откриващ за събитието. Подобен път вероятно ще има и On The Rocks („На скалите“) на София Копола – първият филм, продуциран заедно с Apple Tv.
В Торонто, Сан Себастиан, Ню Йорк, Довил, Ангулем и Мексико Сити са част от фестивалите, отворени за селекцията от филми на Кан дори и в състезателните си програми. Прожекции на някои от филмите ще бъдат организирани и в кината на цяла Франция, за да бъдат подкрепени онези, които отварят залите си.

Филми като „Анет“ на Лео Каракс с Адам Драйвър и Марион Котияр, On A Clear Half Morning на Брюно Дюмон с Леа Сейду, „Бенедета“ на Пол Верховен, „Инфлуенцата на Петров“ на Кирил Серебернников и др. са предвидени за догодина в Кан.