Разясниха какво се случва с учителите в забавачките, докато децата не ходят

Разясниха какво се случва с учителите в забавачките, докато децата не ходят

Синдикатът на българските учители разясни какво се случва с учителите на детски градини, докато присъствените занимания с малчуганите са преустановени, а забраната не касае работещия в тях персонал.

Съгласно чл. 258, ал. 1 от ЗПУО „Директорът на държавна и общинска детска градина, на държавно и общинско училище и на център за подкрепа на личностното развитие организира и контролира цялостната дейност на институцията....“. Следователно в правомощията на директора е да вземе решение как ще продължи дейността на детската градина, посочва Иван Кънчев - главен експерт "Професионално направление"

Така, едната възможност е да продължи нормалната работа на педагогическия и непедагогическия персонал, но без деца, като времето се използва за извършване текущи дейности от непедагогическия персонал и подготовка на учебни материали от педагогическия.

Другата опция е да се използват промените в Кодекса на труда, свързани точно с разпространението на пандемията. Съгласно тях при обявено извънредно положение или обявена извънредна епидемична обстановка работодателят може със заповед да преустанови работата на предприятието, на част от предприятието или на отделни работници и служители за целия период или за част от него до отмяната на извънредното положение“.

За съответния период работниците и служителите следва да получават трудовите си възнаграждения. „Основание за това е новият чл. 267а от КТ: „За времето на преустановяване на работата в случаите по чл. 120в работникът или служителят има право на брутното си трудово възнаграждение.“”, посочват Кънчев.

В този случай директорите на детски градини да издадат заповед за преустановяване на работата на забавачките, като за периода на извънредни мерки работниците и служителите не пребивават на работното място, но получават пълното си трудово възнаграждение.

„Всеки директор, в рамките на своите правомощия, трябва да създаде такава организация на работа в детската градина, че да не бъдат лишени децата от взаимодействие с учителите, родители от подкрепа, а учители от изпълнение на задълженията по длъжностна характеристика, като използва едната или втората от представените възможности, съобразявайки се със спецификата и конкретната обстановка в съответната детска градина.”, допълва Кънчев.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.