Ранни бракове изкарали 240 ученици от школата

Ранни бракове изкарали 240 ученици от школата

Общо 12 хиляди отпаднали от образователната система

Около 240 или 2% от всички 12 000 ученици, които са отпаднали от образователната система у нас, са напуснали училище заради ранни бракове. Това съобщиха за „Монитор“ от Министерството на образованието и науката.

8 хиляди от всички отпадали пък са заминали за чужбина, обясни просветният министър Красимир Вълчев пред бТВ. Той уточни, че до ноември миналата година 9000 деца са върнати в училище. Децата, които пък са определени като

рискови, били между 60 и 70 хиляди

Вълчев обясни също, че работата на екипите по механизма по обхват на учениците вече е фокусирана върху ежедневната посещаемост на хлапетата. Над 1100 екипа в страната ходят по домовете, работят с родителите. „Правим проверки на редица училища. Факт е, че в почти всяка област има по едно училище, в което има строги мерки по отношение на посещаемостта“, коментира образователният министър. Според Вълчев най-голямата пречка за социално-икономическото развитие на страната ни е големият брой изключени първо от образователната система, а след това и от пазара на труда.

„Децата, които отпаднат преждевременно, са или социален контингент, или в по-лошия случай криминален. Затова една от най-важните ни задачи е да намалим преждевременно отпадналите“, коментира Вълчев. Той обясни, че има

различни инструменти за принуда

сред които е спирането на социалните помощи или предоставянето им в натура по желание на училище. Образователният министър подчерта, че целта е ученикът да бъде приобщен, а не изключен. Той припомни, че от тази година стартират два проекта по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ на обща стойност 180 млн. лв. Единият е за обучения по български език в детските градини. Другият е за преодоляване на образователните трудности, като в него ще се включат 900 училища, определени като такива с концентрация на деца и учениците от уязвими групи.

Във връзка с предстоящото външно оценяване след 7-и клас и отпадането на модулите Вълчев уточни, че единствената разлика ще е при формирането на оценката. „Разликата е, че

оценката ще бъде една

Всяко участие във втората част ще даде допълнителна възможност на ученика да кандидатства в повече училища”, посочи образователният министър и уточни, че всяко дете може да реши дали да участва във втората част на изпита. „Първата част ще са 25 задачи, а втората част – преразказ с дидактически елемент. Запазва се продължителността и форматът на изпита. Той ще бъде върху материала само от 7 клас. Това, което променяме, е, че вместо два модула ще се казва две части и оценката ще бъде една”, обобщи Вълчев.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.