Самолетът, който се разби в неделя край Ихтиман, е определен като експериментален и е разработка на НАСА, съобщиха от Министерството на транспорта. Летателният апарат е регистриран в Италия и е имал план за полета в деня на инцидента от Ръководство въздушно движение (РВД).

Разследват се версиите за човешка грешка, както и за претоварване на машината. Има общо пет варианта какво може да е довело до падането на самолета „Мистрал“ край Ихтиман и смъртта на пилота Иван Костадинов и летялата с него Вяра Лозанова. Костадинов имал нужния лиценз да управлява машината и е пуснал полетен план пред РВД за маршрута от ихтиманското село Черньово до Драгановци, Севлиевско. След като обясни, че полетът е напълно редовен, Христов изреди и останалите вероятности за катастрофата. Също толкова е възможно причината за падането да е в лошите метеорологични условия, защото около 11,30 часа времето е било без никакви аномалии. Четвъртата версия е пилотът да е получил свързана със здравето му

криза във въздуха от рода на сърдечна недостатъчност

или нещо друго, но това може да се установи по-късно от патоанатомите. „И петата възможна причина е дали пилотът, след като е имал спътница на борда, да е искал да й покаже нещо повече от неговите възможности и тези на самолета“, заяви Христов.

Имаме очевидци на събитието, които разказаха какви маневри е извършил самолетът. Според тях 2 минути след излитането си на височина около 60-80 метра самолетът започнал да намалява, сринал се и тръгнал към земята. Самолетът е паднал на земята като „камък", посочи Христо Христов, директор на Специализираното звено за разследване на авиационни събития в транспортното министерство.

„Пилотът е придобил пилотски права през 2016 година. Валиден му е лицензът до 2020 година, до 30 август. Той бил медицински годен, за да управлява такава машина“, добави Христов.

Това е като движението по пътищата. Хората, все пак, имайки самочувствието вече на добри пилоти, искат да получат от него всичко и


да изцедят всички негови възможности и понякога се преминава границата


Не знам дали този човек е преминал границата, може проблемът да е бил технически.

Христов обясни, че тепърва предстои кореспонденция с италианските авиационни служби, но понеже произшествието е на българска територия, разследването ще се води от българските власти. При падането машината е почти изгоряла, оцеляло е само парче от крилото.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

37 вуза приемат с оценки от матурите

Кандидат-студентите ще могат да използват оценките си от матурите по основни предмети в 37 висши учебни заведения за учебната 2020-2021, съобщават от МОН.

Подаваме данъчна декларация онлайн от утре

От утре данъчните ни декларации ще бъдат попълнени автоматично на сайта на приходната агенция. Това ще стане с новата услуга на Националната агенция по приходите (НАП). Тя ще бъде достъпна от 1 март.

Младен Маринов: Ситуацията с бежанците на границата с Турция е тревожна

„Ситуацията с бежанците на българо-турската граница е тревожна, но МВР е мобилизирало достатъчно ресурси, за да гарантира сигурността на страната. Към момента, с изключение на няколко единични опита няма констатирани нарушения.