Туристическите посещения на китайски граждани в САЩ отчитат спад след десетилетие на бърз растеж, а градове, молове и други туристически обекти се борят да обърнат тенденцията, съобщава АП.

Пътуванията от Китай за САЩ са намалели с 5,7% през 2018 г. до 2,9 млн. посетители според националната служба по пътуванията и туризма. За първи път от 2003 г. китайските посещения в САЩ бележат спад спрямо предходната година. Сред причините за спада са търговското напрежение със САЩ, както и икономическата несигурност в Китай.

Китайските туристически пътувания са едни от най-многобройните в САЩ и всеки спад ще бъде усетен от местата и обектите, които разчитат на разходите на китайските туристи. Според експерти туристическият сектор трябва да направи повече, за да задържи китайските гости и да отговори на техния променящ се вкус.

Миналото лято Китай отправи предупреждение за пътуванията в САЩ, като призова гражданите си да внимават за стрелби, грабежи и високите цени на медицинските услуги. Вашингтон отвърна също с предупреждение за пътуванията в Китай.

През 2000 година 249 000 китайци са посетили САЩ. Бройката се утрои до 802 000 към 2010 г, след това отново се утрои до 2015 г, отчасти заради по-високите доходи, по-добрите самолетни връзки и намаляването на визовите ограничения, според консултанската компания McKinsey.

САЩ посрещнаха над 3 млн. китайски туристи през 2016-та и 2017-та. Годишният растеж обаче бе едва 4% през 2017 г., което бе най-бавният темп на увеличаване на показателя от десетилетие.

Повечето анализатори са единодушни, че всеки спад е временен, тъй като китайската средна класа ще продължи да нараства. Американското правителство прогнозира увеличаване на китайските туристи с 2 процента тази година до 3,3 милиона и до 4,1 милиона през 2023 г.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Ангелкова: Мобилизирани сме за зимния сезон

Изпратихме летен сезон с добри резултати въпреки негативните кампании в началото и сега предстои стартът на зимния, който да затвърди постигнатото. Много е важно да бъдем максимално подготвени с нови инициативи, за да осигурим туристически услуги с високо качество, които да привличат повече чуждестранни и български туристи в курортите. Това е заявила в Боровец министърът на туризма Николина Ангелкова на традиционна среща за готовността на местната власт и бизнеса в навечерието на зима 2019/2020.

КЗП: Някои почивки изглеждат добре само виртуално

“Оферти за почивки има много, най-разнообразни. Това, на което трябва да обърнем внимание, е, че не винаги те са толкова действителни и красиви колкото изглеждат”. Това заяви пред БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите.Димитър Маргаритов.