Пътници висяха на летище София 12 часа, самолетът им така и не излетя

Пътници висяха на летище София 12 часа, самолетът им така и не излетя

Часът на полета до Айндховен бе сменян три пъти

Българи и нидерландски туристи висяха 12 часа на летище София, но самолетът им за Айндховен така и не успял да излети. За това сигнализираха читатели на „Монитор“. Полетът на Wizz air до Нидерландия бил насрочен за 15:15, но след три промени на часа на излитане накрая пътниците били свалени от самолета.

„Сутринта ни написаха, че полетът ще бъде отложен за 16,45. Към 13 часа тръгнахме към летището и тогава ни изпратиха ново съобщение за нов ъпдейт и полетът бе насрочен за 19,50“, обясни един от потърпевшите. Той допълни, че никой не им е дал информация какъв е проблемът и на какво се дължи забавянето. „Нито от летището ни обясниха какво става, нито авиокомпанията ни вдигна телефона, за да ни обясни. Всички около нас звъняха, но никой не успя да се свърже“, разказа младежът. Едва по-късно станало ясно, че самолетът им е бил повреден и е трябвало да изчакат първия свободен.

За компенсация за отлагането на полета от самолетната компания са осигурили храна и напитки, за които обаче се извила доста дълга опашка. Тя не била подходяща и за хора с диабет или алергии към шоколад. „Чакахме 45 минути на опашка, за да получим вода, газирана напитка, кроасан и шоколадов десерт“, коментира пътникът. Той допълни, че сред чакащите е имало бременни и деца.

Към 19 часа всички са минали контролата и са изчаквали пред гейта да бъдат повикани. Това така обаче не станало. Към 20:30 часът на полета бил сменен за трети път за 21,10. Така закъснението вече станало 6 часа. Около 21 часа пътниците били качени на автобуса в очакване да бъдат закарани към самолета. Той обаче така и не се появил на радара, станало ясно от справка на пътниците във flightradar24.com. „Половин час чакахме в самолета и капитанът съобщи, че има проблем, но не каза какъв. Накрая изгасиха двигателя, върнаха обратно стълбите и казаха, че няма да излетим и се връщаме обратно, защото летището в Айндховен било затворено, но не знаели причината“, обясни пътникът. Той обаче уточни, че две жени са позвънили до летището и оттам са казали, че информацията не е вярна и ще работят, докато има самолети, които ще кацат.

След като всички били върнати на терминала, все още нямало информация какво се случва. Младежът обясни, че там разделили пътниците на две опашки, но никой не им казал коя за какво е. След около час чакане на едната се оказало, че тя била за настаняване в хотел. Затова и се наложило да изчакат и на следващата, за да разберат кога е следващият възможен полет до Айндховен. Още преди да стигнат края на опашката се чувало, че най-ранният е за 4-5 август. Това обаче не ги устройвало и се наложило да търсят вариант за полет от Варна. Така, след около 12 часа на летището в столицата, се отправили към морския град, за да могат да хванат полет в 12,25 часа.

„Монитор“ потърси коментар от Wizz air, за да обяснят защо полетът е бил отменен, след като летището в Айндховен е работило, и дали са успели да осигурят връщането на туристите в Нидерландия, но не успя да се свърже с компанията.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.