Снимки
Новият Tourneo Custom е с високо разположена трапецовидна предна решетка и динамични предни фарове. Снимка: Мото-Пфое

Преди броени дни официалният вносител на Ford у нас – „Мото-Пфое”, представи новия Tourneo Custom. Обновеният пътнически ван се отличава с по-агресивен дизайн, изцяло нов интериор и повече възможности. Усъвършенстваният Tourneo Custom се задвижва от революционния 2,0-литров дизелов двигател Ford EcoBlue, който предлага подобрени характеристики и възможности, като повече динамика, по-нисък разход на гориво, по-ниски нива на шум и по-големи сервизни интервали.

Новият Ford Tourneo Custom се отличава с дързък и динамичен дизайн на предницата и осигурява на водачите идеалната среда за мобилен офис, с изцяло нова кабина, която предлага най-доброто в класа място за съхранение, увеличен комфорт и ергономичност, както и лесна свързаност, благодарение на SYNC 3 или MyFord Dock. За първи път в модела има интелигентен ограничител на скоростта. Пътническият микробус е оборудван с най-новите технологии за осветяване, като високите версии са с нови LED дневни светлини и мощни HID ксенонови фарове.

Интериорът на Ford Tourneo Custom е изцяло нов, изработен от висококачествени материали. Стилният и ориентиран към водача инструментален панел се отличава с технологии, познати от гамата леки автомобили на Ford. Комфортът в купето е допълнен от по-високата позиция на водача и възможността за настройка на волана по дължина и в дълбочина. Инструменталният панел е атрактивен и предлага фокусиран върху потребителя интериорен дизайн, повлиян от умните устройства и таблетите. Дизайнът на инструменталния панел е базиран върху силни хоризонтални елементи, които подчертават широчината на кабината. Салонът е изработен от атрактивни и устойчиви на износване материали и е пълен с практични елементи, създадени за водачи, които ползват кабината като мобилен офис през дългите часове на работа в автомобила си.

Обновеният Ford Tourneo Custom е наличен във версии с 8 и 9 места и се предлага във варианти с къса база с обща дължина 4,97 м и дълга база с обща дължина 5,34 м, всяка от които предлага щедро място за хора и багаж. По-голямата дължина на дългата база е за допълнително място за багаж зад третия ред седалки. Задните седалки са с напълно нов дизайн, който позволява лесното им сгъване в няколко конфигурации или демонтажа им. По този начин интериорът може лесно да бъде променян в зависимост от целите – за бизнес групи или семейни пътувания. Усещането за лукс и простор в интериора на новия модел е подобрено чрез двуцветната гама от ръчно ушити кожени седалки с атрактивни текстилни апликации.

Новият интериор осигурява водещо в класа място за съхранение на вещи, с до 25 литра само в панела, включително три удобни открити ниши в горната част на таблото с място за мобилни устройства, както и щедро пространство в жабката за папки с формат A4 в долното затворено отделение. Други нови практични характеристики включват изваждаща се поставка за чаша под скоростния лост в допълнение към поставките за чаши и отделенията за 2-литрови бутилки в двата края на инструменталния панел. Джобовете на вратите също са с изцяло нов дизайн за повече място за съхранение и функционалност, с три големи ниши за съхранение и практична нова дръжка, вградена в декоративната облицовка на вратата.

 

За водача на Ford Tourneo Custom са проектирани изцяло нови дисплеи и контролен панел за по-добра ергономичност и лесна употреба, а високите нива на оборудване са с плаващ 8-инчов цветен сензорен екран, вдъхновен от таблетите, с комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Ford, която може да бъде управлявана с жестове плъзване и прибиране с пръсти. Системата SYNC 3 позволява на водачите на Ford Tourneo Custom да управляват аудиосистемата, навигацията и свързаните смартфони чрез прости, разговорни команди. Системата е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. За автомобили, които не са оборудвани с 8-инчовия или 4-инчовия дисплеи, MyFord Dock в центъра на инструменталния панел осигурява на водачите идеалното място за поставяне, съхранение и зареждане на техния смартфон, MP3 плейър или сателитна навигационна система.

В горното отделение за съхранение пред водача и до скоростния лост са разположени USB порт и 12-волтов извод за лесно зареждане на устройства. Ежедневният комфорт е увеличен още повече, благодарение на новия дизайн на седалките с променени подложки от пяна и геометрия за оптимизирана опора, а тапицериите са напълно обновени в цялата кабина. Това включва текстилна тапицерия на седалките, преминала най-строгите тестове на Ford за абразивно износване. Внасяйки изцяло нов стил и изтънченост в сегмента на автомобилите за лична употреба, новият Tourneo Custom е отличава с обновен дизайн на салона с предостатъчно пространство за пътниците и багажа.

Седалките на двата задни реда са с изцяло нов дизайн и могат лесно да се сгъват в множество варианти или да се премахват на сегменти или изцяло, предлагайки общо над 30 конфигурации на седалките за всякакви случаи и предназначение. Всички седалки са оборудвани с 3-точкови предпазни колани. Пасажерите отзад могат да се насладят на достатъчно пространство и комфорт в изцяло облицованата каросерия. Предлага се избор от стилни, устойчиви на износване материали за седалките, включително и кожена тапицерия. Както и други по-луксозни пътнически автомобили, Tourneo Custom предлага щори за страничните стъкла като опция. Изцяло новата система за отопление, вентилация и климатизация предлага подобрено обдухване, с опция за отделна климатизация в задната част на купето.

Новият Ford Tourneo Custom се задвижва от свръхмодерния турбодизелов двигател EcoBlue, въведен в гамата през 2016 г. С мощност от 105, 130 и 170 к.с., новият двигател на Ford предлага значителни ползи по отношение на експлоатационните разходи и динамиката в сравнение с предходния 2,2-литров дизелов двигател, като разходът на гориво е намален с до 13%, а въртящият момент в ниските обороти е увеличен с 20%. Тестваният Ford Tourneo Custom се задвижва с версията на EcoBlue с мощност от 130 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия и стандартна автоматична система Start-Stop. Дизеловият агрегат комбинира първокласна динамика и рафинираност с висока икономичност. Моторът осигурява водещ в класа разход на гориво от 6,3 литра на 100 км.

Двигателят е допълнително оптимизиран, с цел подобряване на икономичността, управляемостта и емисиите. Моторът е изцяло калибриран наново, за да отговори на уникалните характеристики на автомобила, минимизирайки консумацията на гориво и подобрявайки въртящия момент и отзивчивостта. Новият Ford Tourneo Custom е многофункционален, издръжлив и има ниски експлоатационни разходи, а сервизните интервали са увеличени на 2 години или 50 000 км, което е най-доброто постижение в класа.

Новият Ford Tourneo Custom въвежда усъвършенствана гама системи в помощ на водача и е първият лекотоварен автомобил, предлагащ функцията интелигентен ограничител на скоростта, която позволява автоматично поддържане на максималната скорост на автомобила в рамките на законовото ограничение, използвайки системата за разпознаване на пътните знаци, която засича знаците за ограничение на скоростта.

Новият модел предлага още система на Ford за следене на мъртвата точка с предупреждение за страничен трафик, която предупреждава водачите, излизащи на заден ход от паркомясто, за близки автомобили, които могат да им пресекат пътя – идеална за ванове, които често имат ограничена видимост назад. Тези иновации допълват широката гама от технологии, които вече са налични в Tourneo Custom, включително асистента за предотвратяване на сблъсъци със засичане на пешеходци, предупреждение за спазване на лентата, стабилизация при страничен вятър и адаптивен круиз контрол. Новостите включват също плавната и отзивчива 6-степенна автоматична трансмисия и уникалното за сегмента задно въздушно окачване, което осигурява мека и плавна возия при всякакво натоварване.

Технически характеристики:
Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue 130
2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател
6-степенна механична скоростна кутия
130 к.с. макс. мощност при 3500 об/мин
385 Нм въртящ момент при 1500 об/мин
12,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
182 км/ч максимална скорост
6,3 л/100 км среден разход на дизел
162 г/км емисии на СО2
53 600 лева базова цена на модела
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

Рискът от аквапланинг започва от 75 км/ч

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

В пролетно-летния сезон често има проливни дъждове, които наводняват пътищата. Тъй като понякога дренажите са запушени, на пътя има огромно количество вода, което предизвиква нежелания и опасен аквапланинг. Тестове на гуми, извършени от финландското автомобилно списание Tekniikan Maailma показаха, че ако гумите са износени, има риск от аквапланинг при ниски скорости, започващи от 75 км/ч. При най-добрата нова гума участвала в теста, аквапланингът започва при 88 км/ч.

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.