Първият етап от третия лъч на метрото е към края си. От „Метрополитен“ пуснаха информация как върви строителството на подземната железница. Ето пълния текст:

Централният участък от 8 км от новата Линия 3 - от бул. „Владимир Вазов” през Орлов мост – Попа – НДК – бул. „България” до „Красно село” и „Горна баня”, вече е изграден на 90%. Най-напреднали в строителството са станциите „България” ( 95% ), “Медицински университет” ( 90% ), „Театрална”( 90% ) и „Красно село”( 87% ). Изпълнението на останалите 4 станции е: „Патриарх Евтимий” (81% ), "НДК" ( 80% ), "Орлов мост" ( 84% ). Станция „Хаджи Димитър” е с изпълнение 71%, тъй като изграждането й започна по-късно спрямо останалите седем. Осемте станции ще влязат в експлоатация до края на годината.

20 чисто нови метровлакове вече чакат в готовото депо „Земляне” на ул. „Житница”

завършването на третата линия. По нея ще се движат 14 влака, 4 ще са в профилактика и ремонт, а 2 в резерв. По предложение на кмета Йорданка Фандъкова бяха поръчани на производителя “Сименс” още 10, които ще се доставят през следващите 3 години и са свързани със следващото разширение на Линия 3 – Етап 3 и 4.

На 100% е завършен и тунелът, който изгради тунелопробивната машина „Витоша”. Тя започна работа от стартовата шахта в дело „Земляне” през февруари 2017 г. и точно за 2 години прокопа 6 км тунел под центъра на столицата. На 27 февруари приключи работата й при станция „Театрална” и започна поетапното й изваждане на повърхността. В единствения участък, където не работеше ТПМ – между станциите „Хаджи Димитър” и „Театрална”, вече има изграден тунел от 650 метра по Нов австрийски тунелен метод.

Това лято ще приключат довършителните работи по метростанциите. В края на април започнаха изпитанията с новите влакове „Сименс” по готовото за целта трасе от 2,5 км от депо „Земляне” до станция „България”. Над 75 машинисти ще карат немските влакове по третия метродиаметър. В момента те минават на групи специално обучение в депо "Земляне". За отриването през есента на първите 5 станции - от "Красно село" до "Патриарх Евтимий" ще бъдат подготвени 43. Още 33 ще получат сертификат за управление на влаковете до края на годината, когато ще трябва да заработят и другите 3 станции от централният участък - "Орлов мост", "Театрална" и "Хаджи Димитър".

Монтажните работи по оборудването и системите за управление на линията са изпълнени над 76%.

Вторият етап на проекта е с изпълнение на дейностите от 62%. Той стартира през лятото на 2017 г. и предвижда изграждането на трасе от 4 км през кв. „Овча купел” до околовръстното шосе при кв. „Горна баня”. Там ще бъде построена и малка ж.п. гара за пътуващите с влака по по линията София-Перник., за да може и те да ползват метрото. Вече има изграден по открит способ 1 160 м тунел. Най-напреднала в строителството си е станция „Овча купел 2” (74% ), следвана от “Мизия” (71% ), „Горна баня” (61%) и Овча купел (55%). Участъкът ще е готов за експлоатация до средата на следващата година.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

1200 лева заплата за студент социален работник

Месечна заплата от 1200 лева бруто за студенти, завършващи специалност „Социални грижи“, ще осигури държавата по оперативна програма “Развитие на човешките ресурси“ от началото на 2020 година.

Болничните от джипитата да се ограничат до 7 дни

Болничните да се издават до 7, а не до 14 дни, както е сега. Тази мярка срещу прекомерния им брой особено по празниците предложи социалният министър Румен Петков по време на посещението си в град Елена и уточни, че става въпрос за тези, които се дават от личните лекари.