Преди броени дни в Хелзинки, Финландия беше представен автономният автобус Gacha. Планът е той да започне да се използва за превоз на пътници в три финландски града още тази пролет. Това е първият в света автономен автобус, който функционира във всякакви метеорологични условия. Превозното средство Gacha има способността да работи надеждно дори и при трудни климатични условия – на тъмно, а дори и на дъжд, сняг и киша.

Досега трудните метеорологични условия възпрепятстваха безпилотните автомобили да функционират, особено при положение, че са разработвани и тествани основно на топло и меко време. Автобусът Gacha използва напълно нова технология за управление, която е тествана да работи в арктическите условия на Лапландия. Това му осигурява конкурентно предимство пред други решения за автономно придвижване. Моделът е революционен автомобил от ново поколение разработен от финландската фирма Sensible 4 и японската MUJI. Двете фирми смятат да разработят автономни микробуси за обществена употреба и да предоставят транспортни услуги на потребителите още през 2021 година.

Дизайнът на Gacha е проектиран от специалисти на фирмата MUJI. Отвън автобусът изглежда като капсула със светодиодната лента вместо фар. Вътре няма обособено място за водач, а само за пътниците. В салона има 10 места за сядане и още 6 места за правостоящи. Универсалната предна и задната част на Gacha позволяват на модела да се движи и в двете посоки. Инженерите на компанията Sensible 4 са направили техническата част на шатъла. Те са разработили система за управление на машината, която включва в себе си технологии за позициониране, навигация и разпознаване. Автономният автобус Gacha развива максимална скорост от 40 км/ч. Задвижването е електрическо на четирите колела, а автономният пробег засега е 100 км.

За безопасността на движението автобусът Gacha е снабден със здравите зимни гуми Nokian Hakkapeliitta R3, които допринасят за това пътниците да се возят безопасно и комфортно и при екстремни условия. Гумите Nokian Hakkapeliitta са разработени за екстремни условия и са плод на десетилетия опит в променливи условия. Те са създадени за шофиране навсякъде, където има резки метеорологични промени. Безопасността на зимните гуми е прецизно проверена и настроена на сняг, лед и киша в най-големия тестови център за зимни гуми в света, наречен „Белият ад”.

Над 200 дни сняг и скреж годишно предоставят отлични екстремни условия за тестване и разработване на най-безопасните гуми в света. Гумите са единствената точка на контакт с повърхността на пътя, което ги превръща в много важен фактор за човешката безопасност. Разработването на нови видове услуги и умни технологии за гумите позволява те да се монтират на бъдещите обществени превозни средства. Технологиите в трафика за движение се развиват и автономните превозни средства ще бъдат част от ежедневието в бъдеще. Системите за контрол на тези самоуправляващи се автомобили изискват най-съвременни гуми и разнообразни данни за тяхната работа, за да направят шофирането безопасно във всички ситуации.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.