0

П реди броени дни в Хелзинки, Финландия беше представен автономният автобус Gacha. Планът е той да започне да се използва за превоз на пътници в три финландски града още тази пролет. Това е първият в света автономен автобус, който функционира във всякакви метеорологични условия. Превозното средство Gacha има способността да работи надеждно дори и при трудни климатични условия – на тъмно, а дори и на дъжд, сняг и киша.

Преди броени дни в Хелзинки, Финландия беше представен автономният автобус Gacha. Планът е той да започне да се използва за превоз на пътници в три финландски града още тази пролет. Това е първият в света автономен автобус, който функционира във всякакви метеорологични условия. Превозното средство Gacha има способността да работи надеждно дори и при трудни климатични условия – на тъмно, а дори и на дъжд, сняг и киша.

Досега трудните метеорологични условия възпрепятстваха безпилотните автомобили да функционират, особено при положение, че са разработвани и тествани основно на топло и меко време. Автобусът Gacha използва напълно нова технология за управление, която е тествана да работи в арктическите условия на Лапландия. Това му осигурява конкурентно предимство пред други решения за автономно придвижване. Моделът е революционен автомобил от ново поколение разработен от финландската фирма Sensible 4 и японската MUJI. Двете фирми смятат да разработят автономни микробуси за обществена употреба и да предоставят транспортни услуги на потребителите още през 2021 година.

Дизайнът на Gacha е проектиран от специалисти на фирмата MUJI. Отвън автобусът изглежда като капсула със светодиодната лента вместо фар. Вътре няма обособено място за водач, а само за пътниците. В салона има 10 места за сядане и още 6 места за правостоящи. Универсалната предна и задната част на Gacha позволяват на модела да се движи и в двете посоки. Инженерите на компанията Sensible 4 са направили техническата част на шатъла. Те са разработили система за управление на машината, която включва в себе си технологии за позициониране, навигация и разпознаване. Автономният автобус Gacha развива максимална скорост от 40 км/ч. Задвижването е електрическо на четирите колела, а автономният пробег засега е 100 км.

За безопасността на движението автобусът Gacha е снабден със здравите зимни гуми Nokian Hakkapeliitta R3, които допринасят за това пътниците да се возят безопасно и комфортно и при екстремни условия. Гумите Nokian Hakkapeliitta са разработени за екстремни условия и са плод на десетилетия опит в променливи условия. Те са създадени за шофиране навсякъде, където има резки метеорологични промени. Безопасността на зимните гуми е прецизно проверена и настроена на сняг, лед и киша в най-големия тестови център за зимни гуми в света, наречен „Белият ад”.

Над 200 дни сняг и скреж годишно предоставят отлични екстремни условия за тестване и разработване на най-безопасните гуми в света. Гумите са единствената точка на контакт с повърхността на пътя, което ги превръща в много важен фактор за човешката безопасност. Разработването на нови видове услуги и умни технологии за гумите позволява те да се монтират на бъдещите обществени превозни средства. Технологиите в трафика за движение се развиват и автономните превозни средства ще бъдат част от ежедневието в бъдеще. Системите за контрол на тези самоуправляващи се автомобили изискват най-съвременни гуми и разнообразни данни за тяхната работа, за да направят шофирането безопасно във всички ситуации.