Преди броени дни в Хелзинки, Финландия беше представен автономният автобус Gacha. Планът е той да започне да се използва за превоз на пътници в три финландски града още тази пролет. Това е първият в света автономен автобус, който функционира във всякакви метеорологични условия. Превозното средство Gacha има способността да работи надеждно дори и при трудни климатични условия – на тъмно, а дори и на дъжд, сняг и киша.

Досега трудните метеорологични условия възпрепятстваха безпилотните автомобили да функционират, особено при положение, че са разработвани и тествани основно на топло и меко време. Автобусът Gacha използва напълно нова технология за управление, която е тествана да работи в арктическите условия на Лапландия. Това му осигурява конкурентно предимство пред други решения за автономно придвижване. Моделът е революционен автомобил от ново поколение разработен от финландската фирма Sensible 4 и японската MUJI. Двете фирми смятат да разработят автономни микробуси за обществена употреба и да предоставят транспортни услуги на потребителите още през 2021 година.

Дизайнът на Gacha е проектиран от специалисти на фирмата MUJI. Отвън автобусът изглежда като капсула със светодиодната лента вместо фар. Вътре няма обособено място за водач, а само за пътниците. В салона има 10 места за сядане и още 6 места за правостоящи. Универсалната предна и задната част на Gacha позволяват на модела да се движи и в двете посоки. Инженерите на компанията Sensible 4 са направили техническата част на шатъла. Те са разработили система за управление на машината, която включва в себе си технологии за позициониране, навигация и разпознаване. Автономният автобус Gacha развива максимална скорост от 40 км/ч. Задвижването е електрическо на четирите колела, а автономният пробег засега е 100 км.

За безопасността на движението автобусът Gacha е снабден със здравите зимни гуми Nokian Hakkapeliitta R3, които допринасят за това пътниците да се возят безопасно и комфортно и при екстремни условия. Гумите Nokian Hakkapeliitta са разработени за екстремни условия и са плод на десетилетия опит в променливи условия. Те са създадени за шофиране навсякъде, където има резки метеорологични промени. Безопасността на зимните гуми е прецизно проверена и настроена на сняг, лед и киша в най-големия тестови център за зимни гуми в света, наречен „Белият ад”.

Над 200 дни сняг и скреж годишно предоставят отлични екстремни условия за тестване и разработване на най-безопасните гуми в света. Гумите са единствената точка на контакт с повърхността на пътя, което ги превръща в много важен фактор за човешката безопасност. Разработването на нови видове услуги и умни технологии за гумите позволява те да се монтират на бъдещите обществени превозни средства. Технологиите в трафика за движение се развиват и автономните превозни средства ще бъдат част от ежедневието в бъдеще. Системите за контрол на тези самоуправляващи се автомобили изискват най-съвременни гуми и разнообразни данни за тяхната работа, за да направят шофирането безопасно във всички ситуации.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.