Преди броени дни в Хелзинки, Финландия беше представен автономният автобус Gacha. Планът е той да започне да се използва за превоз на пътници в три финландски града още тази пролет. Това е първият в света автономен автобус, който функционира във всякакви метеорологични условия. Превозното средство Gacha има способността да работи надеждно дори и при трудни климатични условия – на тъмно, а дори и на дъжд, сняг и киша.

Досега трудните метеорологични условия възпрепятстваха безпилотните автомобили да функционират, особено при положение, че са разработвани и тествани основно на топло и меко време. Автобусът Gacha използва напълно нова технология за управление, която е тествана да работи в арктическите условия на Лапландия. Това му осигурява конкурентно предимство пред други решения за автономно придвижване. Моделът е революционен автомобил от ново поколение разработен от финландската фирма Sensible 4 и японската MUJI. Двете фирми смятат да разработят автономни микробуси за обществена употреба и да предоставят транспортни услуги на потребителите още през 2021 година.

Дизайнът на Gacha е проектиран от специалисти на фирмата MUJI. Отвън автобусът изглежда като капсула със светодиодната лента вместо фар. Вътре няма обособено място за водач, а само за пътниците. В салона има 10 места за сядане и още 6 места за правостоящи. Универсалната предна и задната част на Gacha позволяват на модела да се движи и в двете посоки. Инженерите на компанията Sensible 4 са направили техническата част на шатъла. Те са разработили система за управление на машината, която включва в себе си технологии за позициониране, навигация и разпознаване. Автономният автобус Gacha развива максимална скорост от 40 км/ч. Задвижването е електрическо на четирите колела, а автономният пробег засега е 100 км.

За безопасността на движението автобусът Gacha е снабден със здравите зимни гуми Nokian Hakkapeliitta R3, които допринасят за това пътниците да се возят безопасно и комфортно и при екстремни условия. Гумите Nokian Hakkapeliitta са разработени за екстремни условия и са плод на десетилетия опит в променливи условия. Те са създадени за шофиране навсякъде, където има резки метеорологични промени. Безопасността на зимните гуми е прецизно проверена и настроена на сняг, лед и киша в най-големия тестови център за зимни гуми в света, наречен „Белият ад”.

Над 200 дни сняг и скреж годишно предоставят отлични екстремни условия за тестване и разработване на най-безопасните гуми в света. Гумите са единствената точка на контакт с повърхността на пътя, което ги превръща в много важен фактор за човешката безопасност. Разработването на нови видове услуги и умни технологии за гумите позволява те да се монтират на бъдещите обществени превозни средства. Технологиите в трафика за движение се развиват и автономните превозни средства ще бъдат част от ежедневието в бъдеще. Системите за контрол на тези самоуправляващи се автомобили изискват най-съвременни гуми и разнообразни данни за тяхната работа, за да направят шофирането безопасно във всички ситуации.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Новият Land Rover Defender е още по-здрав и надежден

Емблематичният всъдеход издържа при жега от 50 градуса в пустинята и студ от –40 градуса в Арктика

Британската марка Land Rover избра автосалона във Франкфурт за световната премиера на новия Defender. Емблематичният всъдеход е специално проектиран за предизвикателствата и потребностите на XXI век. Той е интелигентен, готов за всякакви приключения и осигуряващ безопасност за водача и пътниците. Новият Land Rover Defender е проектиран да служи на авантюристите, на любопитните натури и най-вече на хората, които ценят обществото и се стремят към велики дела.

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V се превърна в екологичен и икономичен хибрид

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Новият Nissan Juke разтърсва сегмента отново

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Преди повече от 9 години на автомобилната сцена се появи Nissan Juke и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. От появата си през 2010 година, на европейския пазар моделът е продаден в почти 1 милион екземпляра. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първият Nissan Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който вече почти всички производители създадоха собствен модел. Сега дойде време за второто поколение на Nissan Juke, което пристига, за да разтърси сегмента отново.