Пълна промяна за баварската петица
8

Пълна промяна за баварската петица

Новото BMW Серия 5 е усъвършенствано във всички детайли отвън и отвътре

Седмото поколение на BMW Серия 5 дебютира през 2016 година и се превърна в един изключително успешен модел за баварците. От модела вече са продадени над 600 000 екземпляра в целия свят. През тази година BMW Серия 5 беше радикално обновено, като популярният модел е усъвършенстван почти във всички детайли. Новото BMW Серия 5 се отличава с всеобхватно модифициран екстериорен дизайн с по-силно присъствие и спортен дух, по-фина и луксозна атмосфера в интериора, повишена ефективност и динамика чрез електрификация на задвижването, актуални иновации при асистиращите системи, управлението и свързаността.

Най-видимата и отличителна промяна в новото BMW Серия 5 е в екстериора, който има по-силно присъствие, благодарение на новите изразителни акценти в дизайна. В предната част веднага правят впечатление оформената по нов начин бъбрековидна радиаторна решетка с увеличена широчина и височина, както и новите LED фарове с по-тесни контури.

Като нова опция се предлагат адаптивни LED фарове с матрична технология. Като опция за всички модели вече се предлагат и новите лазерни светлини. В задната част виждаме новите триизмерно оформени светлини, а в долната част са интегрирани трапецовидните ауспухови накрайници, които вече ще се използват за всички варианти на модела.

В профила на новото BMW Серия 5 изпъкват новите алуминиеви джанти с размер от 18 до 20 инча, като опция за първи път се предлагат 20-инчови алуминиеви спортни джанти с иновативна конструкция, която оптимизира теглото и въздушното съпротивление на автомобила.

Предлагат се и опционални спортни спирачки с лакирани в син или червен цвят спирачни апарати. За новата Серия 5 са предвидени нови цветове на каросерията и опционални лакови покрития, спортен М-пакет с ярки дизайнерски елементи и още специфични акценти.

Промените в интериора на новото BMW Серия 5 не са толкова радикални, колкото във външния вид, но познавачите ще открият прецизно облагородяване на салона с добавянето на фини материи, приятни на допир повърхности и нови технологии. На централната конзола е поставен опционалният 12,3-инчов контролен дисплей, като в серийното оборудване той е вече 10,25-инчов.

Автоматичният климатик е получил разширени функции, а управлението се осъществява от спортен кожен волан с подредени по нов начин мултифункционални бутони. Бутоните за управление на средната конзола вече в гланциран черен цвят. Предлага се нова тапицерия за седалките с перфорации, комфортни седалки и нови спортни мултифункционални М-седалки с оптимизиран комфорт на седене, както и нови интериорни лайстни.

За задвижването на новото BMW Серия 5 са добавени нови варианти на двигатели, а гамата на Plug-in хибридите е разширена до пет модела. Основната версия на седана 518d със 150 к.с. се предлага само със задно задвижване, а повечето модели са налични и с двойно предаване xDrive. Останалите модели са 520i, 530i, 540i и M550i xDrive, както и подобрените 520d, 530d, 540d xDrive и разбира се спортният флагман M5.

Всички турбодизелови двигатели за новото BMW Серия 5 вече са оборудвани с двустепенно каскадно пълнене, което подобрява значително реакцията на педала на газта. Германските инженери са усъвършенствали и 8-степенната автоматична трансмисия, която вече е по-лека, има по-добра ефективност и става стандартна за всички модификации. Добавени са и нови амортисьори за по-комфортно возене.

Всички модификации на BMW Серия 5, оборудвани с 4- и 6-цилиндрови двигатели, получиха 48-волтова технология Mild-Hybrid, която осигурява още по-спонтанни реакции и по-висока ефективност, благодарение на 48-волтовия стартер-генератор, който добавя 11 к.с. при ускорение и подпомага двигателя с вътрешно горене. В гамата са добавени общо пет Plug-in хибриди, които са 530e и 530e xDrive във версии седан и комби с мощен 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател, както и седана BMW 545e xDrive с 6-цилиндров редови двигател с вътрешно горене. За всички Plug-in хибридни модели серийна е новата функция eDrive Zone, при която хибридната система автоматично превключва в чисто електрически режим на шофиране при навлизане в екологични зони. Всички 4- и 6-цилиндрови модели вече отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6d.

BMW 540i xDrive – спортен седан за дълги пътешествия и динамично шофиране

Един от най-вълнуващите варианти на новото BMW Серия 5 е модификацията 540i xDrive. Тя се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров редови бензинов двигател с двоен турбокомпресор и 48-волтова технология Mild-Hybrid, комбинирани с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic. Максималната мощност от 333 к.с. се достига при 5500 об/мин, а благодарение на огромният въртящ момент от 450 Нм, наличен в широкия интервал от 1600 до 4800 об/мин, двигателят е еластичен и ускорява пъргаво от старта до високите обороти.

При постоянна скорост от около 100 км/ч моторът работи тихо и плавно, но при рязко ускорение, особено в спортен режим, издава приятен гърлен звук и изстрелва тежащия над 1,6 тона седан от място до 100 км/ч за 4,9 секунди. Дори при изпреварване с намалена видимост, маневрата става със скоростта на мисълта.

Подобрената 8-степенна автоматична скоростна кутия реагира светкавично при натискането на газта докрай и обезсмисля ръчното превключване от пластините зад волана. Ако ви се струва, че има дори и минимално забавяне, можете да свалите до трета предавка, да натиснете рязко газта и да се изстреляте напред като снаряд. Мощният двигател е много икономичен и дори при динамично шофиране разходът е в рамките на 11 л/100 км. В града 540i xDrive харчи не повече от 9 л/100 км, а при равномерно извънградско темпо консумацията пада до 6 л/100 км. Така с един резервоар с обем 68 литра, може да изминете около 1000 км.

Новото BMW 540i е оборудвано с опционалното задвижване на четирите колела от системата xDrive. С двойното предаване Серия 5 е още по-стабилна на пътя, дори и в сухо време, а на мокро има по-добро сцепление с настилката. За по-голямо подпомагане при маневриране с ниска скорост, като опция се предлага интегрално активно кормилно управление.

В режим Sport кормилното управление е остро и директно, а отличната обратна връзка с пътя дава възможност за вземане на завоите с далеч над обичайната скорост. Наклоняването на каросерията в завоите е минимално, но в същото време колата вози комфортно, тъй като е оборудвана с адаптивни амортисьори, които сякаш прескачат дупките и неравностите без друсане. Салонът има отлична шумоизолация, което се усеща осезаемо при висока скорост.

Новото BMW Серия 5 затвърждава своята позиция на особено спортен, ефективен и напредничав модел в горния премиум сегмент на средния клас, благодарение на новия екстериор с по-силно присъствие, облагородения в множество детайли интериор, повишената ефективност на задвижване и актуалните иновации при асистиращите системи, прецизното управление и висок комфорт на возене. Новото BMW Серия 5 вече се предлага на пазара и у нас, в версиите седан и комби.

Технически характеристики

BMW 540i xDrive

3,0-литров 6-цилиндров бензинов турбодвигател с Mild-Hybrid

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

333 к.с. максимална мощност при 5500-6250 об/мин

450 Нм максимален въртящ момент при 1600-4800 об/мин

4,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,8 л/100 км среден разход на бензин

156 г/км емисии на СО2

125 000 лева стартова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.