Пуснаха първите 17 километра от магистрала „Европа“

Пуснаха първите 17 километра от магистрала „Европа“

Отсечката Драгоман - Сливница готова половин година по-рано

Готов е първият 17-километров участък от магистрала „Европа“ между Драгоман и Сливница. Инвестицията е за 117,3 млн. лв. и е от републиканския бюджет, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“. Строителните работи са завършили половин година по-рано от предвиденото по договор и шофьорите вече преминават по него. Отсечката е с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране.

Съоръженията по трасето са общо 11 - 5 подлеза, 5 надлеза и мост над р. Сливнишка при 30-ти км, както и 7 площадки за отдих и принудително спиране и армонасипни стени. Изградени са и два пътни възела - „Сливница 1“ и „Сливница 2“.

Отсечката е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток.

Магистрала „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийският околовръстен път е с дължина 48 км и изграждането й е разделено на три части - от ГКПП „Калотина“ до Драгоман, от Драгоман до Сливница и от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента.

В момента продължава строителството на 14,5 км от ГКПП „Калотина“ до Драгоман. Строителните работи започнаха през февруари тази година и по договор трябва да приключат през януари 2022 г. Проектът се финансира от Механизма за свързана Европа и националния бюджет. Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента, който е 16 км, ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката, уточняват от АПИ. След дълъг ремонт тунелът „Витиня” ще бъде пуснат в движение през януари 2021 г. Предизвикателство за неговия ремонт са откритите сериозни кухини както между скалния масив и първичната облицовка, така и между първична и втоична облицовка. След сериозни анализи и тежко за изпълнение строителство .ще имаме сигурен и безопасен тунел, съобщи междувременно министърът на регионалното развитие Петя Аврамова пред bTV.

Нормално върви строителството на тунела „Железница” от автомагистрала „Струма“, както и участъка преди виадукта и след тунела. Две трети от него е прокопан и се очаква до пролетта на 2021 г. да бъде прокопан целият и започнат дейностите по вентилация и отводняване. 2022 г е срокът да бъде пуснат най-дългият пътен тунел в България, добави Аврамова.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.