Над 3 км велоалея ще има от гара „Пионер“ до ВТУ „Тодор Каблешков“. Това е първият участък от зеления ринг на София, той ще свързва районите „Изгрев“ и „Слатина“, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова при представянето на проекта.

Територията е собственост на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) с принципал Министерство на транспорта.

Ще се използва трасето на излязлата от експлоатация жп линия

от "Слатина" до гара „Пионер“ и се създават велосипедни връзки за зала „Арена Армеец“, Софийския метрополитен и велосипедната мрежа на парк Борисова градина. „Заедно с министъра Росен Желязков сме, защото аз се обърнах към него с искането тази територия, след приемането на плана, да бъде предоставена на Столичната община. Това е територия с площ над 60 декара, дължината на участъка е над 3 км и получих неговото съгласие”, обясни кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя посочи, че това е първият участък от зеления ринг, който искат да изградят, и целта на който е да могат всички квартали, през които минава зеленият ринг, да имат връзка с парковете на града.

Министърът на транспорта Росен Желязков посочи, че

става въпрос за повече от 60 декара територия

„В рамките на която велоалеите, разбира се, ще бъдат основната функционалност на градската мобилност, но 60% от площта ще бъде за озеленяване, т.е. това ще бъде наистина зелена територия, паркова територия, в която ще може да се развие цялостната концепция за градска мобилност, за придвижване с всички немоторни превозни средства, които вече трайно се настаняват в столицата, а скоро и в други градове”, заяви още министърът.

Бъдещата велоалея е ситуирана по следата на демонтираната жп линия и следва плавния наклон на съществуващия терен, като по този начин се осъществява връзка с изградената улична мрежа и съществуващата инфраструктура. Общата площ на новопредставения зелен коридор е 61 965 кв. м, уточни главният архитект Здравко Здравков.

Реализацията на проекта ще започне до две години

след като Столична община получи безвъзмездно терена от транспортното министерство и минат обществените обсъждания. За намаляване на трафика през центъра е заложено по бул. “Тодор Каблешков“ да се изгради и трамваен ринг, съобщи главният архитект Здравко Здравков. „С него да свържем с трамвайно трасе от бул. “Цар Борис“ през бул. „България“, бул. „Черни връх“, да завъртим по ринга, да премине през бул. „Цариградско шосе“ и да стигне до кв. „Слатина“, съобщи арх. Здравков. Той цитира данни, че трамвайното трасе ще бъде използвано от много пътници. „Връзка по третия градски ринг може да се осъществи с подобен трамвай, който да поеме пътници от кварталите и да ги превози по ринга, за да не се налага да влизат в центъра за всяко единично придвижване“, обясни още арх. Здравков.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

МВР и Международната банка за възстановяване и развитие подписаха споразумение за подкрепа

Министерството на вътрешните работи и Международната банка за възстановяване и развитие продписаха споразумение за подкрепа при изпълнение на дейностите, свързани с управлението на риска от бедствия, съобщиха от пресцентъра на МВР.

НС реши: МС до края на март с план за развитие на медийната среда

Министерски съвет да изработи и да предложи на НС до края на март 2020 година план за развитието на медийната среда в България, както и модел за финансиране на обществените медии. Това решиха единодушно депутатите със 120 гласа "за", без нито един "против" и "въздържали се" след продължили близо 2 часа разисквания в НС за свободата на медиите у нас, проведени по предложение на БСП.