Над 3 км велоалея ще има от гара „Пионер“ до ВТУ „Тодор Каблешков“. Това е първият участък от зеления ринг на София, той ще свързва районите „Изгрев“ и „Слатина“, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова при представянето на проекта.

Територията е собственост на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) с принципал Министерство на транспорта.

Ще се използва трасето на излязлата от експлоатация жп линия

от "Слатина" до гара „Пионер“ и се създават велосипедни връзки за зала „Арена Армеец“, Софийския метрополитен и велосипедната мрежа на парк Борисова градина. „Заедно с министъра Росен Желязков сме, защото аз се обърнах към него с искането тази територия, след приемането на плана, да бъде предоставена на Столичната община. Това е територия с площ над 60 декара, дължината на участъка е над 3 км и получих неговото съгласие”, обясни кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя посочи, че това е първият участък от зеления ринг, който искат да изградят, и целта на който е да могат всички квартали, през които минава зеленият ринг, да имат връзка с парковете на града.

Министърът на транспорта Росен Желязков посочи, че

става въпрос за повече от 60 декара територия

„В рамките на която велоалеите, разбира се, ще бъдат основната функционалност на градската мобилност, но 60% от площта ще бъде за озеленяване, т.е. това ще бъде наистина зелена територия, паркова територия, в която ще може да се развие цялостната концепция за градска мобилност, за придвижване с всички немоторни превозни средства, които вече трайно се настаняват в столицата, а скоро и в други градове”, заяви още министърът.

Бъдещата велоалея е ситуирана по следата на демонтираната жп линия и следва плавния наклон на съществуващия терен, като по този начин се осъществява връзка с изградената улична мрежа и съществуващата инфраструктура. Общата площ на новопредставения зелен коридор е 61 965 кв. м, уточни главният архитект Здравко Здравков.

Реализацията на проекта ще започне до две години

след като Столична община получи безвъзмездно терена от транспортното министерство и минат обществените обсъждания. За намаляване на трафика през центъра е заложено по бул. “Тодор Каблешков“ да се изгради и трамваен ринг, съобщи главният архитект Здравко Здравков. „С него да свържем с трамвайно трасе от бул. “Цар Борис“ през бул. „България“, бул. „Черни връх“, да завъртим по ринга, да премине през бул. „Цариградско шосе“ и да стигне до кв. „Слатина“, съобщи арх. Здравков. Той цитира данни, че трамвайното трасе ще бъде използвано от много пътници. „Връзка по третия градски ринг може да се осъществи с подобен трамвай, който да поеме пътници от кварталите и да ги превози по ринга, за да не се налага да влизат в центъра за всяко единично придвижване“, обясни още арх. Здравков.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

При дебатите за вота: БСП и ДПС - държавата е в колапс, ГЕРБ - вотът е пир по време на чума (ОБНОВЕНА)

ДПС и БСП обвиниха управляващите в безхаберие и некомпетентност, дадоха да се разбере, че държавата е в колапс, а кабинетът на премиера Бойко Борисов е риск за България. ГЕРБ на свой ред отвърнаха на критиките на опозицията, че искат да извлекат политически дивиденти преди следващия вот догодина и целят "пир по време на чума". Това бяха основните тези на парламентарните групи по време на продължилите близо 4 часа дебати за вота на недоверие, внесен от БСП, за провала в политиката на околната среда и водната криза в Перник.

 

Външно привиква днес руския посланик

В момента писмата от прокуратурата за двамата дипломати, срещу които са събрани доказателства за извършвана разузнавателна дейност, се разглеждат от компетентната дирекция в МВнР и в рамките на днешния ден посланикът ще бъде извикан във външното ни министерство.