Летището е изключително важно за Пловдив, като очакваме до края на годината да бъде обявена концесията, което да привлече повече полети към област Пловдив и по-конкретно към зимния курорт Пампорово. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова в рамките на 11-та Международна туристическа среща в Пловдив.

Тя уточни, че ще предложи форума - Международния съвет по туризъм, да се впише в годишната програма за Национална туристическа реклама на страната, с което ще насърчи устойчивото му надграждане. Това тя ще направи по време на Националния съвет по туризъм, който ще се проведе на 19 ноември в к.к. Боровец.

За първите девет месеца на годината има 7,8 милиона чуждестранни туристи, които са посетили България, което е спад от 0,8%. 2,8 милиарда евро са приходите от международен туризъм, което е спад от 0,3%. 4,6% е ръстът от нощувки или в парична стойност това са 1,350 млрд. лева, съобщи още министър Ангелкова.

„Пловдив се превръща в туристическо средище не само заради безспорното си място в културната карта на света, но и с богатото си културно наследство, разнообразни културни прояви,а през последните няколко години туристическата индустрия в Пловдив преживя истински бум”, заяви кметът на Пловдив Здравко Димитров при откриването на форума. „Пловдив има огромен потенциал. Ще продължим да увеличаваме ръста на туристически посещения, още повече, че през настоящата година сме Европейска столица на културата и привлякохме вниманието на хора от цял свят към България и Пловдив“, подчерта кметът. Той заяви, че община Пловдив ще продължи проекта Европейска столица на културата и занапред, като ще продължи да подпомага инициативи и събития, които допринасят за утвърждаването на Пловдив като привлекателна дестинация за културен туризъм.

„Пловдив е една от 9-те дестинации, които Министерството на туризма разработи още през 2015 г. и които всяка една година надграждаме чрез тяхното популяризиране, използвайки различни форми на дигитална и традиционна реклама“, коментира министър Николина Ангелкова. Тя не пропусна да отбележи, че градът има сериозен потенциал по отношение на и на балнео и спа туризма, за което има подписано споразумение с германските здравно-осигурителни каси за посещения на немски туристи.

Основната тема, върху която попада фокусът на тазгодишното издание на Международната среща по туризъм, е „Епископската базилика и мозаечното наследство на Филипопол “ в чест на включването им в индикативния списък на ЮНЕСКО за значими културни и природни обекти.

Общият брой на участниците на форума е 76 от 14 държави - Турция, Германия, Украйна, Кипър, Италия, Англия, Мароко, Македония, Хърватия, Словакия, Румъния, Швеция, Нигерия и България. Срещата е част от събитийния календар на Община Пловдив, който събира отново на едно място международни и български експерти от туристическия бранш, представители на общините.

Сред официалните гости на събитието бяха и областният управител Дани Каназирева, председателят на Общинския съвет инж. Александър Държиков, заместник-кметът Йордан Ставрев, изпълнителният директор на фондация „Пловдив 2019“ Кирил Велчев и други.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Министър Ангелкова в Брюксел: Насърчаваме привличането на инвестиции в туризма

Туризмът е сред националните приоритети за българската икономика и формира близо 12 на сто от БВП и 11% от заетостта в страната. Той е тясно свързан с развитието на транспортната инфраструктура. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с еврокомисаря по транспорта и подпомагащ туризма Адина Вълян.

С нов механизъм докарваме още 200 000-300 000 чужди туристи

Допълнително 200-300 хиляди чуждестранни туристи от четири основни за България пазара се очаква да пристигнат в страна в периода между първи май и 31 октомври чрез прилагането на механизма за насърчаване на организирания туризъм чрез маркетингови и рекламни кампании на целеви за България входящи пазари. Той беше представен днес пред журналисти от министър Николина Ангелкова.