Пушалните на кръчмите - място за консумация „на крак“

Пушалните на кръчмите - място за консумация „на крак“

Браншът примамва клиенти с бързи закуски и храна за вкъщи

Пушалните на кръчмите, покрити и оградени с найлони на много места в градовете станаха място за консумация „на крак“, показа проверка на „Монитор“. По този начин затворените, заради антипандемичните ограничения ресторанти откриват нови начини, за да привлекат клиенти. На практика заведенията изнасят кухнята си на улицата. Сега вместо със столове и маси, някогашните летни тераси и градини са оборудвани с хладилници и витрини, от които заведението приема поръчки, показа проверка на „Монитор”.

Ресторантьорският бранш е един от затворените в момента. Със заповед от края на ноември барове, сладкарници и заведения за хранене затвориха вратите си за клиенти и започнаха да

приемат единствено поръчки за вкъщи

Тогава очакванията бяха, при подобрение на обстановката, заведенията отново да отворят врати за празниците, считано от 21 декември. Това обаче не се случи, затова и браншът търси нови начини да си осигурява приходи. Някои ресторанти изнасят витрини с бързи закуски и храна, лесна за консумиране по път. Това са най-често сандвичи, салати, мезета на скара, безалкохолни напитки, вода, а на места се предлагат и топли напитки - чай, кафе, горещ шоколад, дори греяно вино, подходящи за вечерна разходка из града. Разбира се, клиенти има, тъй като всеки търси топлина или малка разядка, която да хапва, докато се разхожда.

В самите витрини, където са разположени хладилниците, се спазват противоепидемичните мерки - има поставени дезинфектанти, като не се допускат по повече от двама души, понякога и само по един човек може да влезе. Други кръчмари са поставили хладилните си витрини така, че да няма нужда да се влиза, а директно да може да се поръча.

Логично, поръчки се приемат и през деня. По прозорците на летните градини и тераси може да се видят

налепени обяви за евтини обедни менюта,

включващи бургери или други сандвичи. Някои пък взимат пример от колегите си по Черноморието, където менютата са пред ресторанта, за да може човек да ги разгледа и да прецени дали ще поръчва храна. Проверката на „Монитор” показа още, че опашки не се образуват, тъй като обслужването става относително бързо.

Продължава и практиката не само ресторантьорският бранш, но и търговци да напомнят за себе си чрез засилено рекламно присъствие и оферти в социалните мрежи.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.