На автосалона в Женева японската марка Nissan представя изцяло новия прототип IMQ, който загатва за посоката на развитие на следващото поколение кросоувъри. Концептуалният автомобил е пример за усъвършенствани технологии и дизайн. Прототипът IMQ хармонично съчетава японското наследство и свръхмодерните технологии, фокусирани върху човека. Той включва последните иновации, които вдъхват живот на интелигентната мобилност на Nissan и разкрива визията на марката за бъдещето.

Зашеметяващият външен вид на концепцията отразява ролята на Nissan на пионер и лидер при кросоувърите, като преминава всякакви представи и граници. „Прототипът IMQ показва как ще изглежда следващото поколение на Nissan Qashqai, а също така дава насоки за визията на по-малкия кросоувър Juke”, заяви Мамору Аоки, изпълнителен директор по дизайна в Nissan Европа. Размерите на IMQ - дължина 4558 мм, широчина 1940 мм и височина 1560 мм, го поставят в центъра на европейския С-сегмент на кросоувърите. Той демонстрира изчистен дизайн и плавни линии, които сливат екстериора и интериора. Това е най-впечатляващо при линиите на стъклата, проектирани да създават усещане за единна непрекъсната повърхност. IMQ отбелязва дръзка нова посока в дизайна на Nissan. Той надгражда емблемата на Nissan, вградена в предната V-образна решетка, която е с целенасочено по-дискретен дизайн.

Решетката прелива вертикално в предния капак и хоризонтално в предната броня, за да създаде силни външни ъгли. Предният капак има зашеметяващи профили с хромирани ръбове, а калниците се издигат от арките на колелата и минават под централната част. Поглед отблизо показва множеството триизмерни ръбове в тъмните по-ниски части на екстериора. Колелата са с 22-инчови алуминиеви джанти със специално разработени гуми Bridgestone Connect. Тези интелигентни гуми предават информация на водача чрез графичния интерфейс. Предаваните данни включват натоварването, налягането, температурата, нивото на сцепление и износване и здравината на гумите. Това помага на IMQ автоматично да калибрира системите за контрол в автомобила, за да работят оптимално.

Темите на японския дизайн, съчетани със съвременни технологии, продължават и в интериора. Пантите на вратите на IMQ се намират на външните ръбове и се отварят, за да разкрият футуристичен просторен интериор. Салонът включва четири отделни седалки, които се издигат плавно от пода, покрит с ламели, който прави визуална връзка с екстериора. Познатият инструментален панел на Nissan тип плъзгащо се крило доминира в предната част на купето. Централната конзола се простира между предните и задните седалки. Всяка изваяна седалка е облицована с двуцветен триизмерен текстил, изрязан с лазер в геометричен дизайн, вдъхновен от японската дърворезба кумико.

Десенът се повтаря на инструменталния панел, облицовката на вратите и кората на багажника, както и масивното метално покритие на гърба на седалките. Ламели са вградени и в облицовката на вратите и в горната част на седалките като подглавници. Всичко в интериора на IMQ е фокусирано върху водача. Това си личи от графичния потребителски интерфейс, доминиран от 840-милиметров екран, вграден в инструменталния панел. Когато е изключен, той е изцяло черен, подобно на смартфон, но когато е включен, се съживява и предоставя информация за статуса на системата e-POWER и други данни за автомобила. По-малък екран над централната конзола приютява виртуалния личен асистент на IMQ. Той подобрява усещането при шофиране, като контролира функциите на автомобила, като навигация в отговор на действията на водача.

Воланът е с ергономична форма за да осигури на водача релаксираща позиция и да увеличи максимално видимостта към инструменталния панел. Усъвършенствана функционалност в стил пера за смяна на предавките с леко докосване е вградена в задната част на волана. Прототипът IMQ е оборудван с моделна технология на Nissan с триизмерен интерфейс, при който реалният свят се слива с виртуалния. Той помага на пътниците да видят това, което би било невидимо, благодарение на технология, която свързва IMQ с информация за реалния свят вътре и извън купето, в съчетание с информация от виртуалния свят, изведена пред водача и пътника за наситено преживяване със смесена реалност. Технологията може да помага на водачите да виждат зад ъгли, да визуализира точна информация за задръствания, както и причините за тях, както и да избира алтернативни маршрути за пътуване без стрес.

Концептуалният Nissan IMQ е оборудван с усъвършенствана концептуална версия на системата в помощ на водача  ProPilot, която предлага по-добри възможности за автономно управление и го подпомага по градски улици и извънградски магистрали. Това е възможно благодарение на редица усъвършенствани сензори, радари и камери, разположени из автомобила, които могат да разчитат сигнали за пътя, трафика и информацията за уверено шофиране.

Концептуалният кросоувър Nissan IMQ е оборудван с разработената от компанията система e-POWER. Новата електрифицирана технология ще дебютира в серийните модели на Nissan на европейските пазари до 2022 г. Автомобилите със система e-POWER съчетават изцяло задвижване с електромотор и бензинов двигател, който зарежда батерията, като по този начин осигуряват на клиентите моментално ускорение и много нисък разход на гориво. Въвеждането на технологията в Европа ще засили лидерската позиция на Nissan в електрифицираните автомобили в региона, където Nissan LEAF вече е най-продаваният електромобил. Системата e-POWER се нарежда сред редицата нови технологии, които ще бъдат въведени в най-продаваните автомобили на Nissan в Европа в следващите 3 години.

Представеният на автомобилния салон в Женева Nissan IMQ е пример за автомобил с подобрени технологии и дизайн, оборудван с версия на системата e-POWER със задвижване на всички колела. Системата e-POWER включва 1,5-литров бензинов двигател с турбокомпресор с генератор на мощност, инвертор, батерия и електромотор. Бензиновият двигател винаги работи на оптимални обороти и се използва единствено за зареждане на батерията с висока мощност. Това води до голяма икономия на гориво и по-ниски емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене.

В прототипа IMQ системата e-POWER осигурява обща мощност от 250 кВт и 700 Нм въртящ момент. Тази висока мощност се предава чрез нова система на задвижване на всички колела с множество мотори, която осигурява прецизен и независим контрол над всяко колело. Комбинацията от e-POWER и задвижване на всички колела AWD е идеална за условия на ниско сцепление, като например заснежените алпийски пътища. Към момента системата e-POWER е налична в моделите Note и Serena в Япония. Над 70% от продажбите на Note и почти половината от продажбите на Serena в страната са във версии с e-POWER.

Лидерската позиция на Nissan в сферата на електрифицираните автомобили е подчертана от новината, че изцяло електрическият Nissan LEAF е достигнал общи продажби от 400 000 броя в световен мащаб, затвърждавайки позицията си на най-продаван електрически автомобил в света. В някои европейски страни вече стартираха продажбите на Nissan LEAF e+, оборудван с нова по-мощна батерия. Само месец след световното му лансиране, над 3000 потребители вече са поръчали LEAF e+ с батерия с капацитет 62 кВтч. По-късно тази година ще бъде въведена устойчива на атмосферните влияния преносима батерия Nissan Energy ROAM, която ще използва клетки от употребявани батерии на LEAF и ще предоставя капацитет на съхранение от 0,7 кВтч и изходна мощност от 1 кВт.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на компактния SUV идва у нас с модерни технологии и двигатели

Новият Range Rover Evoque е еволюция на оригинала

Второто поколение на компактния SUV идва у нас с модерни технологии и двигатели

Още с появата си на пазара през 2011 година, Range Rover Evoque се превърна в първият луксозен компактен SUV. За това време моделът спечели над 220 международни награди и реализира над 800 000 продажби на автомобили в световен мащаб. В края на миналата година Land Rover представи новия Range Rover Evoque, който е усъвършенствана еволюция на оригинала. Той отговаря на потребностите на съвременните клиенти, благодарение на съчетанието между славното наследство на легендарната британска марка и свръхмодерните технологии, използвани в колата.

Новият френски турбодвигател „мирише” нафтата и харчи 3,2 литра на 100 километра

Peugeot 301 получи най-икономичния дизелов мотор

Новият френски турбодвигател „мирише” нафтата и харчи 3,2 литра на 100 километра

Французите от Peugeot винаги са правили модерни и иновативни автомобили, но в същото време са поддържали в гамата си и един бюджетен модел. От няколко години това е Peugeot 301. Успехът на седана се дължи на стилния външен вид, просторния салон и огромния багажник, надеждните двигатели, както и на специално подсилено окачване. Отскоро Peugeot 301 е оборудвано с новия турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi с мощност 102 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel Grandland X стана хибрид и тръгна на ток

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.