0

Н а автосалона в Женева японската марка Nissan представя изцяло новия прототип IMQ, който загатва за посоката на развитие на следващото поколение кросоувъри. Концептуалният автомобил е пример за усъвършенствани технологии и дизайн. Прототипът IMQ хармонично съчетава японското наследство и свръхмодерните технологии, фокусирани върху човека. Той включва последните иновации, които вдъхват живот на интелигентната мобилност на Nissan и разкрива визията на марката за бъдещето.

На автосалона в Женева японската марка Nissan представя изцяло новия прототип IMQ, който загатва за посоката на развитие на следващото поколение кросоувъри. Концептуалният автомобил е пример за усъвършенствани технологии и дизайн. Прототипът IMQ хармонично съчетава японското наследство и свръхмодерните технологии, фокусирани върху човека. Той включва последните иновации, които вдъхват живот на интелигентната мобилност на Nissan и разкрива визията на марката за бъдещето.

Зашеметяващият външен вид на концепцията отразява ролята на Nissan на пионер и лидер при кросоувърите, като преминава всякакви представи и граници. „Прототипът IMQ показва как ще изглежда следващото поколение на Nissan Qashqai, а също така дава насоки за визията на по-малкия кросоувър Juke”, заяви Мамору Аоки, изпълнителен директор по дизайна в Nissan Европа. Размерите на IMQ - дължина 4558 мм, широчина 1940 мм и височина 1560 мм, го поставят в центъра на европейския С-сегмент на кросоувърите. Той демонстрира изчистен дизайн и плавни линии, които сливат екстериора и интериора. Това е най-впечатляващо при линиите на стъклата, проектирани да създават усещане за единна непрекъсната повърхност. IMQ отбелязва дръзка нова посока в дизайна на Nissan. Той надгражда емблемата на Nissan, вградена в предната V-образна решетка, която е с целенасочено по-дискретен дизайн.

Решетката прелива вертикално в предния капак и хоризонтално в предната броня, за да създаде силни външни ъгли. Предният капак има зашеметяващи профили с хромирани ръбове, а калниците се издигат от арките на колелата и минават под централната част. Поглед отблизо показва множеството триизмерни ръбове в тъмните по-ниски части на екстериора. Колелата са с 22-инчови алуминиеви джанти със специално разработени гуми Bridgestone Connect. Тези интелигентни гуми предават информация на водача чрез графичния интерфейс. Предаваните данни включват натоварването, налягането, температурата, нивото на сцепление и износване и здравината на гумите. Това помага на IMQ автоматично да калибрира системите за контрол в автомобила, за да работят оптимално.

Темите на японския дизайн, съчетани със съвременни технологии, продължават и в интериора. Пантите на вратите на IMQ се намират на външните ръбове и се отварят, за да разкрият футуристичен просторен интериор. Салонът включва четири отделни седалки, които се издигат плавно от пода, покрит с ламели, който прави визуална връзка с екстериора. Познатият инструментален панел на Nissan тип плъзгащо се крило доминира в предната част на купето. Централната конзола се простира между предните и задните седалки. Всяка изваяна седалка е облицована с двуцветен триизмерен текстил, изрязан с лазер в геометричен дизайн, вдъхновен от японската дърворезба кумико.

Десенът се повтаря на инструменталния панел, облицовката на вратите и кората на багажника, както и масивното метално покритие на гърба на седалките. Ламели са вградени и в облицовката на вратите и в горната част на седалките като подглавници. Всичко в интериора на IMQ е фокусирано върху водача. Това си личи от графичния потребителски интерфейс, доминиран от 840-милиметров екран, вграден в инструменталния панел. Когато е изключен, той е изцяло черен, подобно на смартфон, но когато е включен, се съживява и предоставя информация за статуса на системата e-POWER и други данни за автомобила. По-малък екран над централната конзола приютява виртуалния личен асистент на IMQ. Той подобрява усещането при шофиране, като контролира функциите на автомобила, като навигация в отговор на действията на водача.

Воланът е с ергономична форма за да осигури на водача релаксираща позиция и да увеличи максимално видимостта към инструменталния панел. Усъвършенствана функционалност в стил пера за смяна на предавките с леко докосване е вградена в задната част на волана. Прототипът IMQ е оборудван с моделна технология на Nissan с триизмерен интерфейс, при който реалният свят се слива с виртуалния. Той помага на пътниците да видят това, което би било невидимо, благодарение на технология, която свързва IMQ с информация за реалния свят вътре и извън купето, в съчетание с информация от виртуалния свят, изведена пред водача и пътника за наситено преживяване със смесена реалност. Технологията може да помага на водачите да виждат зад ъгли, да визуализира точна информация за задръствания, както и причините за тях, както и да избира алтернативни маршрути за пътуване без стрес.

Концептуалният Nissan IMQ е оборудван с усъвършенствана концептуална версия на системата в помощ на водача  ProPilot, която предлага по-добри възможности за автономно управление и го подпомага по градски улици и извънградски магистрали. Това е възможно благодарение на редица усъвършенствани сензори, радари и камери, разположени из автомобила, които могат да разчитат сигнали за пътя, трафика и информацията за уверено шофиране.

Концептуалният кросоувър Nissan IMQ е оборудван с разработената от компанията система e-POWER. Новата електрифицирана технология ще дебютира в серийните модели на Nissan на европейските пазари до 2022 г. Автомобилите със система e-POWER съчетават изцяло задвижване с електромотор и бензинов двигател, който зарежда батерията, като по този начин осигуряват на клиентите моментално ускорение и много нисък разход на гориво. Въвеждането на технологията в Европа ще засили лидерската позиция на Nissan в електрифицираните автомобили в региона, където Nissan LEAF вече е най-продаваният електромобил. Системата e-POWER се нарежда сред редицата нови технологии, които ще бъдат въведени в най-продаваните автомобили на Nissan в Европа в следващите 3 години.

Представеният на автомобилния салон в Женева Nissan IMQ е пример за автомобил с подобрени технологии и дизайн, оборудван с версия на системата e-POWER със задвижване на всички колела. Системата e-POWER включва 1,5-литров бензинов двигател с турбокомпресор с генератор на мощност, инвертор, батерия и електромотор. Бензиновият двигател винаги работи на оптимални обороти и се използва единствено за зареждане на батерията с висока мощност. Това води до голяма икономия на гориво и по-ниски емисии в сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене.

В прототипа IMQ системата e-POWER осигурява обща мощност от 250 кВт и 700 Нм въртящ момент. Тази висока мощност се предава чрез нова система на задвижване на всички колела с множество мотори, която осигурява прецизен и независим контрол над всяко колело. Комбинацията от e-POWER и задвижване на всички колела AWD е идеална за условия на ниско сцепление, като например заснежените алпийски пътища. Към момента системата e-POWER е налична в моделите Note и Serena в Япония. Над 70% от продажбите на Note и почти половината от продажбите на Serena в страната са във версии с e-POWER.

Лидерската позиция на Nissan в сферата на електрифицираните автомобили е подчертана от новината, че изцяло електрическият Nissan LEAF е достигнал общи продажби от 400 000 броя в световен мащаб, затвърждавайки позицията си на най-продаван електрически автомобил в света. В някои европейски страни вече стартираха продажбите на Nissan LEAF e+, оборудван с нова по-мощна батерия. Само месец след световното му лансиране, над 3000 потребители вече са поръчали LEAF e+ с батерия с капацитет 62 кВтч. По-късно тази година ще бъде въведена устойчива на атмосферните влияния преносима батерия Nissan Energy ROAM, която ще използва клетки от употребявани батерии на LEAF и ще предоставя капацитет на съхранение от 0,7 кВтч и изходна мощност от 1 кВт.