Прокуратурата проверява ремонта на „Графа“

Прокуратурата проверява ремонта на „Графа“

Столичната община нищи проекта за релсите на трамвай №5

Прокуратурата започна проверка на причините довели до промяната на проекта за релсовия път на ул. „Граф Игнатиев“, съобщи главният архитект на София Здравко Здравков.

Държавното обвинение е поискало цялата документация за ремонта на улицата. Миналата седмица кметът на столицата Йорданка Фандъкова също разпореди „Вътрешен одит“ да провери казуса. До инспекциите се стига след като стана ясно, че е подменена вибрационната подложка на трамвайните релси в хода на строителните дейности. От „Московска“ обясниха, че се е наложила промяна в проекта, защото в първоначалната идея са открити нередности. Впоследствие и проектанта на първия вариант Румен Борисов се отказа от работата си. „Проектантът се прави на ощипана мома, това са негови проектантски грешки и отказа да ги поправи, първо отказва, а после ходи по всички медии. Всеки да си носи отговорността по време на цялото строителство - било то проектант или строител. Ние, Столична община, сме възложител и отговаряме за здравето и безопасността на софиянци. Намерили сме 22 млн. лева. Подменяме цялата подземна инфраструктура, която е сложена 1903 година“, каза Здравков. Относно подложката на релсите той коментира: “Това не е подложка от рециклирани гуми, това е качествен материал, който се поставя на обекта с оглед намаляване на вибрациите от железния път. Такъв се поставя и на новото трамвайно депо в Земляне, така че ние не сме открили топлата вода с поставяне на такъв материал“.

От своя страна кметът на София Йорданка Фандъкова е категорична, че прокурорската проверка е най-добрият начин да се установи дали има някакъв проблем, или не.

Градоначалникът Фандъкова съобщи още, че общината ще провери и друг проект на Румен Борисов. Става въпрос за трамвайното трасе на линия №5, което ще бъде ремонтирано цялостно през следващата пролет. Предстои да се пусне и нова обществена поръчка за ремонта, защото спечелилите търга „Джи Пи Груп“ се отказаха от реконструкцията. Фирмата взе решените да се оттегли, броени дни след като премиерът Бойко Борисов разпореди на АПИ „Джи Пи Груп“ да бъдат извадени от проектите с европейско и държавно финансиране. Строителите се отказаха да строят и тунел „Железница“, който е част от магистрала „Струма“.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.