Прокопиев - коронавирусът на  БГ журналистиката

Прокопиев - коронавирусът на БГ журналистиката

  • Мейнстриймът на подсъдимия разградски бос се увеличи с още две кабеларки – TV+ и TV1
  • Тарторът на кръга „Капитал“ държи монопол в медийната сфера през свои хора в TV eфира и интернет изданията
  • Пали огнища от фалшиви новини в обществото, лъже безочливо за Пеевски, за да прикрие престъпленията си

 

Един коронавирус броди в българската журналистика. Коронавирусът на Прокопиевия мейнстрийм. На принципа на COVID-19 той настъпва подмолно и неумолимо и заразява на огнища. За разлика от него обаче действа не от няколко месеца, а от вече две десетилетия, като се опитва да порази качествената журналистика и да сложи на командно дишане свободата на словото у нас.

Задачата на вируса е да монополизира публичното пространство, като манипулира общественото мнение и притиска държавните институции с пропаганда и фалшиви новини. А крайната цел - да се спаси менторът на този мейнстрийм – подсъдимият разградски бос Иво Прокопиев, от затягащата се примка на възмездието и да отърве решетките за престъпленията си. И той, и ортаците му - също подсъдими и обвиняеми олигарси.

Основите на тази манифактура за манипулации бяха поставени още в края на миналия век и началото на настоящия. С парите, откраднати от държавата и от джоба на всички нас по време на престъпната приватизация на Иван Костов, с която Командира буквално подари на хранениците си олигарси лъвски хапки от икономиката на страната - „Каолин“, „Софарма“, КТБ, доставките на газ, туризма, фармацевтичния сектор... Примерите са десетки, а присвоеното в размер на стотици милиони. Пари, поднесени на тепсия от Костов, с които любимите му отрочета като разградския бос Иво Прокопиев, краля на хапчетата Огнян Донев и газовия барон Сашо Дончев вече с години издържат медиите си на абсолютно непазарен принцип, за да защитават интересите им. Техните, не на обществото. А сега използват същите тези медии, финансирани с нашите пари, за да се бранят от правосъдието. А тъй като тази троица олигарси издатели далеч не е единствената, на която държавата в крайна сметка поиска сметка за стореното,

броят на изданията, участващи в мейнстрийма, постоянно се мени.Правопропорционално на броя на олигарсите обвинени за престъпленията си.

Така постепенно към манифактурата се присъединиха медии, свързани и с други мастити задкулисни играчи като банкера беглец Цветан Василев, хазартния бос Васил Божков и още половин дузина „герои“ на бандитския труд. Резултатът е, че в момента мейнстриймът на задкулисието се е разраснал до монополни позиции в медийния сектор, като всекидневно се репродуцира с нови и нови попълнения. Последният пример е съвсем пресен – с телевизиите с национален и сателитен ефир, но с качество на кабеларки TV+ и TV1, които от няколко седмици излъчват едно и също предаване – на агента на ДС Веселин Дремджиев, специализирано в громенето на враговете на задкулисието. Враговете на това задкулисие впрочем също не са точен брой. Те се менят според интересите на менторите на мейнстрийма, но все пак има и константи. В тази графа попадат всички, дръзнали да поискат възмездие от Прокопиев и сие, независимо дали са държавни институции или депутати от опозицията като например народния представител и издател на „Телеграф медиа“ Делян Пеевски, превърнал се в основен враг на задкулисието заради законодателните си инициативи, спиращи далаверите на престъпните босове и с политиката на изданията от медийната си група да вадят на светло аферите им.

Как точно действа мейнстриймът на Прокопиев?

Както се полага на всеки създател, разградският бос е и негов кръстник. Самият Прокопиев нарече така в стенограмите от АРГОгейт медиите, които са под прякото ръководство на задкулисието или пък се управляват от свързани с олигарсите пионки. В протоколите от две тайни срещи на мозъчния тръст на олигарсите, състоящ се както от представители на обявилите се за граждански организации грантаджийски НПО-та и журналисти на повикване, така и от действащи провалени политици, подсъдимият „бизнесмен“ използва английската дума за информационен поток, за да маркира медиите и предаванията, в които се вихри пропагандата му.

Двигателят на тази гигантска машина за създаване на паралелна реалност с цел подвеждане на обществото са медиите, пряко свързани с Прокопиев и ортаците му Огнян Донев и Сашо Дончев - „Дневник“, „Капитал“, „Клуб З“, „Сега“ и „Медиапул“. Хората, работещи в тях, са на пряк контрол на издателите си и пишат по опорки, диктувани им от тях, както лъсна от изтеклите мейли с „напътствия“ от Прокопиев до мениджмънта на изданията му. Заради бутиковия интерес на читателите към тях обаче въпросните издания реално допринасят към мейнстрийма не количествено, а кадрово и с продукция за ишлеме. Така за последните десетилетия през редакциите им са минали десетки кадри, чрез които Прокопиев заразява журналистиката с пропагандата си, като ги инсталира в уж независими от мейнстрийма медии - например българската секция на иначе финансираната от Конгреса на САЩ „Свободна Европа“ и българската секция на иначе уважаваното радио „Дойче веле“. Или в НПО-та, обслужващи интересите му – като АЕЖ-България и „Антикорупционния фонд“ например. Що се отнася до работата на ишлеме – обичайно именно от тези издания тръгват фалшивите новини, продуцирани под диктовката на олигарсите, а след това разпространявани от останалите издания, част от мейнстрийма – издания, свързани с други подсъдими босове и т.нар. периферия.

В първата категория влизат спонсорираният от банкера беглец Цветан Василев Фрогнюз и пак играещият с него сайт с кремълски връзки Бивол. Бройката се допълва от още няколко издания, проформа собственост на други лица, но все от обкръжението на тази групичка олигарси - „Актуално“ и „Факти“. Както и от Терминал.но на пиарката на протестърите Ивет Добромирова, последно обслужваща обвиняемия хазартен бос Васил Божков, а също „Тоест“ и „За истината“.

В графата „периферни“ пък попадат цели дузини кухи сайтове, съществуващи само за да разпространяват фалшивите новини, публикувани от вече изброените издания, за да бъде заливано интернет-пространството с пропагандата на задкулисието.

Истинската сила на мейнстрийма обаче са не толкова тези издания, колкото пионките на Прокопиев и ортаците му, през които задкулисието е окупирало националния ефир.

Най-фрапиращият пример за това е bTV която стана известна като Божков TV заради тенденциозното предоставяне на трибуна на обвиняемия хазартен бос.

Преди да започне отявлено да облъчва зрителите си с тезисите на Божков обаче, телевизията и по-конкретно новинарските и публицистичните й предавания правеха същото и за Цветан Василев, както и за самия Иво Прокопиев. bTV обаче далеч не е единствената телевизия, обслужваща интересите на задкулисието. По подобен начин ефира си са предоставили три други телевизии, но на принципа на ишлемето – чрез конкретни предавания, чиито водещи са финансирани или пряко свързани с подсъдимите и обвиняеми олигарси. „Евроком“, където от години се подвизават тунингованата с пари, откраднати от КТБ, Люба Кулезич и един от любимите журналисти на повикване на Цветан Василев и Васил Божков – Сашо Дончев, е сред пионерите в това отношение. От известно време обаче на същия принцип действат и TV1, което подслони неколцина видни протестърки с космически заплати (виж вдясно), а сега вече и TV+. Първата медиа е собственост на стария ортак и дългогодишен партньор на Слави Трифонов – инж. Румен Ковачев. Втората – на затъналата в дългове компания БГ Сат.

Елементарните сметки показват, че с всички тези болтчета и гайки в машината си за манипулации и най-вече чрез пионките си в bTV

Прокопиев и останалите олигарси държат монополна позиция в публичното пространство.

Тогава защо мейнстриймът вече години наред облъчва публичното пространство с откровените лъжи, че депутатът и издател на „Телеграф медиа“ Делян Пеевски имал монопол в медиите и в разпространението? Защото следва стария Гьобелсов принцип - сочи свой враг за „световното зло“, очерня го целенасочено, постоянно и настойчиво, изкарвайки го виновен и за дъждовното време, и за сушата, за да прикрие собствените си престъпления. А в случая с разпространението – да оправдае липсата на читателски интерес към притежаваните от него и останалите олигарси издатели медии. Липса, която е факт от години, а причината за нея е, че читателите отдавна разбраха, че медиите на Прокопиев и сие им пробутват само и единствено манипулации и лобистки текстове, правени под диктовката на собствениците им. Е, вчера рухна и тази поредна опорка, след като държавата лично пое ролята на гарант за нормалното функциониране на пазара на разпространението. Със свое решение МС възложи на „Български пощи“ да участват в дистрибуцията на печатните издания в страната в следващите 10 години. Сега въпросът е как вече тези олигарси ще обясняват, че има"частен монопол" върху дистрибутирането на вестниците. Или по-точно - какво ново оправдание ще намерят, за да оправдаят голата истина - че никой не иска да дава пари, за да купува изданията им и да чете фалшивите им новини. А докато чакаме поредната нова манипулация, която ще измислят, ние - изданията от „Телеграф медиа“, няма да престанем да питаме кога държавата ще се погрижи да сложи край на опитите на задкулисието да монополизира публичното пространство с лъжи. Монопол на пропагандата, който налагат под носа й и за който алармираме от години и ще продължим да алармираме – в това число пред Брюксел. Защото тази пропаганда заразява не само журналистиката, а цялото общество, пробвайки се да го държи в плена на фалшивите новини. При това с услужливата помощ на международни организации като „Репортери без граници“, превърнали се в лична бухалка на Прокопиев и правещи класациите за страната ни въз основа именно на твърденията на десетина души от този мейнстрийм. Бухалка, която той размахва срещу България всеки път, щом някоя държавна институция поиска правосъдие и възмездие за престъпленията му. Държейки страната ни и всички нас в плена на абсурдното 111-о място в индекса си.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.