Продуцентът и ТВ водещ Андрей Арнаудов: Кауза и бизнес се правят със сърце

Продуцентът и ТВ водещ Андрей Арнаудов: Кауза и бизнес се правят със сърце

"С новата платформа искаме да покажем, че България е добро място за кариера и живот", казва Арнаудов

Андрей Арнаудов е известен телевизионен водещ и продуцент. Заедно с Иван Христов основават продуцентската компания „Междинна станция“. През 2016 г. Андрей основава неправителствената организация „ДНК- Движение за национална кауза„ , обединяваща лица от различни сфери на обществения живот. на 14-ти юли пък ще бъде представена официално новата платформа Bulgaria Wants You, която е повод и за днешното ни интервю.

-Г-н Арнаудов, след броени дни , на 14-ти юли ще бъде представена официално вашата платформа Bulgaria Wants You. Разкажете ни как се роди идеята за нея?

-Работим от две години по идеята за платформата. Преди четири години направихме нашата неправителствена организация - ДНК. Демографията е нашата кауза, а тя се състои от два основни елемента - раждаемост и емиграция. Ние вече четири години работим по темата за раждаемостта, като правим кампания за насърчаването й. „Направи го сега” е първата ни социална кампания. Много неща успяхме да направим през това време, но най- известни са националните кръщенета, които организираме. Тази година за пръв път пък раздадохме 20 пакета на български семейства с всичко най-необходимо за отглеждането на бебетата им през първата година от техния живот. Все повече хора се записват. Тази годна участваха над 6000 семейства, което може само да ни радва. Дойде време и за втората ни и по- голяма стъпка. Новата платформа, която стартира ще се занимава с миграцията и с този проект искаме да покажем, че България е едно добро място за кариера и живот.

-Какво ще съдържа тя и в каква насока ще помага на хората?

-Първоначално искахме да правим отново социална кампания, просто видео съдържание за България, което да я показва като хубаво място. В един момент обаче осъзнахме, че ако нямаме икономически модел, ако големите компании нямат реален мотив да участват, то тази кампания не би имала устойчивост. Така решихме да създадем първата платформа с богато видео съдържание, която да комбинира в себе си и обяви за работа и като цяло възможности за кариера и живот у нас. В платформата много от големите компании ще предлагат свободни позиции за работа, но и с богато видео съдържание за тях, произведено от нашия екип. Представяне на техните служители, видеа с историите на успели българи, много информация за различните градове и стандарта на живот в страната, включително и специален калкулатор, който да изчислява какъв е стандарта горе- долу във всеки град, който да сравнява както стандарта между градовете у нас, така и да прави съпоставка с чужбина. Така примерно ако вие сте емигрант в Лондон и получавате 2200 паунда на месец, ще разберете колко пари трябва да вземете в София, за да имате същия стандарт. Защото 2200 паунда звучи много хубаво, но в Лондон само наемите са по 1000 паунда, данъците също са много високи и накрая не ти остава абсолютно нищо.

-Кога стартирате?

-На 14 юли. Трябваше да стартираме в края на април, началото на май. Точно тогава дойде вирусът, който промени много неща. На първо място промени факта, че много от емигрантите се завърнаха, още преди да сме стартирали. От друга страна. много българи загубиха работата си. Затова нещо, което ние бяхме подготвили като втора стъпка за нашата платформа, а именно да сме и възможност за кариерно търсене от българи в България, ще бъде стъпка за нас още в самото начало. Така че ние сме платформа, която ще търси причини да се върнеш или да останеш в България. За да няма нова вълна на емигранти наесен, а да успеем да ги задържим тук. Преди всичко ние ще бъдем видео платформа, напълно безплатна, през която хората ще могат да си намират работа.

-Какви фирми ще участват - само чатни или и общински?

-Местната власт е много важна за нас. Ние ще представяме всички градове. С тези от тях, с които имаме по-сериозно партньорство ще правим и по-голямо видео съдържание за тях. Вече имаме договорка с част от по-големите градове. На първо място се надявам компаниите, които са представени във платформата да бъдат все повече и все по-успешни и доказани.

-А относно професиите ще има ли ограничения?

-Ние ще се опитаме да не се таргетираме към нито една тясна група, а масово към всички, които имат нужда да си намерят работа. С други думи ще търсим както мениджъри, така и общи работници.

-Каква е тайната да си успешен у нас?

-Може би ще прозвучи много неискрено на хората, но аз никога не съм се чувствал успешен. Винаги имам чувството, че нещо не съм свършил като хората. Така че не мога да дам някаква рецепта. Това, което искам да знаят е, че ние сме много искрени в нашето желание да помогнем и бих казал, че тази нова платформа за нас е кауза. Не е изцяло социална кампания, както „Направи го сега”, но ние винаги сме били водени от разбирането, че няма как да направиш каквото и да е, ако то искрено не те вълнува лично и се научихме в годините, че можем да развием някаква кауза или бизнес, ако го правим със сърцето си. Вярваме, че демографията е най-голямата кауза на България и вярваме, че ако в страната ни има повече млади, качествени хора и повече конкуренция и съревнование за успеха ще постигнем голям резултат. Аз вярвам, че за да бъдеш успешен, независимо какво правиш - дали създаваш медия или продаваш маратонки, трябва да си влюбен в идеята, която реализираш и такава е емоцията, която стои зад нашата платформа.

-Какво се случва с кампанията на ДНК „Направи го сега”?

-И тази година ще имаме кампания, която надявам се, че ще е още по-голяма и от миналата година. За първа година имаме генерален партньор в лицето на АГ болница „Щерев”. Важно за нас е, че има хора, които вярват в това което правим. Имало е години, в които не сме имали никаква подкрепа. Тази кампания не е толкова евтина и в първите години търсехме партньори, които да ни помагат с по-малки или по-големи дарения, но последните години аз се изморих от това и често двамата с Иван я финансирахме сами. Тази година е много трудна и за нас е изключително важно, че цялата детска индустрия, към която се обърнахме, се включва в тези пакети, които ще раздадем отново на 20 семейства. Искам да благодаря и на д-р Тиков, собственик на Софиямед, че също ни подаде ръка. Тази година за пръв път ще създадем образователен филм по темата за раждаемостта и демографията. По филма вече работи Петя Дикова, за което сме и много благодарни.

-Много от младите се страхуват да станат родители, защото са тръгнали да градят кариера и смятат, че това може по някакъв начин да им попречи. Вашият син вече е на две годинки, какъв съвет бихте дали на тези хора?

-Аз само от мъжка гледна точка мога да кажа, защото при жените е по-различно. На мен само ми помогна детето. По никакъв начин не ми е попречило на кариерата, напротив. Чувствам се по-щастлив и по-мотивиран. Това е такава огромна радост, която не може да се сравни с нищо друго. Той вече е на две години и започва да се превръща в човек. Аз сега го разбирам, но преди приятели ми казваха, че при мъжете контакта с детето започва след като навърши две годинки. Сега вече реагира, става човек и ми е много по- интересен. Светът е много по-пълен. Съжалявам, че не съм го направил по-рано, но това е стечение на много обстоятелства, но пък съм щастлив, че съм го направил с правилния човек.

-Кой е най-важният урок, на който искате да научите детето си?

-От общо човешките неща- да е честен и добър човек. От по-мъжките ми се иска да е смел и да не е мързелив, да е енергичен и да се бори.

-А вас това ли ви помага в живота?

-Аз съм много енергичен. Много пъти съм го казвал - аз не съм много по-умен от други хора, за съжаление с Иван нямаме и много голям късмет, трудно ни се поучават нещата, но аз имам 20% повече енергия от повечето хора и няма начин да полагаш двойно повече усилия и да не стане, какъвто и карък да си (смее се).

-Вече приключиха кастинга за „Фермата”, какви са тазгодишните участници?

-Имаме най-добрия кастинг от всичките сезони до момент. Хората много обичат „Фермата” и е много лесно да избереш участниците. Хиляди българи искат да са част от тази емоция! Идват хора, които са толкова успешни и не можеш да повярваш, че са готови да зачеркнат живота си за 3 месеца и да са вътре. Избрани са участниците и са уникални. Имаме страхотна концепция и смятаме, че това ще бъде най-добрият сезон.

-Освен предаванията, какво друго да очакваме от вас?

Предаванията са основната част от нашата фирма. Стратегически, извън тях, за нас две неща са най-важни - платформата и инвестицията в екип, който да прави сериали и филми. Много старания и усилия полагаме. Освен „Съни бийч 1”, който е реализиран и „Съни бийч 2”, който е написан, имаме още няколко проекта. Работим по сериали за Гунди, за Иван Михайлов, както и по идея за филм. Много е трудно и бавно, но основната концепция е, че се опитваме да инвестираме в хора и време, а не в камери и монтажни и ще видим дали нашата философия е правилна.

-Има ли нещо, от което се страхувате в живота?

-Последните месеци имахме много поводи да не сме щастливи и аз често се будя нещастен и се опитвам да се уча да се радвам на живота, защото не ми се иска с всяка следваща година да ставам по-сериозен и намръщен чичко, а има много сериозна опасност от това (смее се). Трябва да видим как да го предотвратим, с годините да ставаме по-кисели и намръщени.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.