Приключиха дейностите по удълбочаването на плавателния път в българския участък на Дунав за тази година, съобщиха от Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав. За трите месеца – юли, август и септември, са изгребани почти 300 000 куб. метра пясък от най-критичните участъци край островите Батин, Вардим и Белене.

В резултат на извършените драгажни дейности дълбочината на фарватера /плавателния път/ е достигнала 300 см, а ширината - 150 м, при ниски водни нива, които са характерни за тези три месеца.

Драгажните дейности с цел удълбочаване на плавателния път се извършват съгласно договор между транспортното министерство, Агенцията за Дунав и дружеството „Космос Шипинг“ на стойност 6,7 млн. лева и продължителност 3 години – до 2020 г. включително. Предстои да бъде изготвено допълнително споразумение за удължаване на срока с още 3 години, за да се гарантира нормалното поддържане на фарватера в българския участък.

Агенцията за Дунав планира да закупи собствена драгажна техника по европроект на стойност 20 млн. лева. Обявени са две обществени поръчки и се очаква скоро да бъдат избрани фирмите, които ще доставят специализираната техника.

Съгласно договореност между България и Румъния от 1955 г. нашата страна поддържа корабоплавателния път в общия участък на Дунав от Сомовит до Силистра, а за останалата част се грижи Румъния.

По темата: драгиране Дунав
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Air Canada няма да ползва Boeing 737 MAX поне до 14 февруари

Air Canada удължи срокът за забрана за ползване на самолетите си Boeing 737 MAX до 14 февруари 2020 г., съобщи телевизия CBC. Преди време от канадската авиокомпания планираха да няма полети със злополучните боинги до 8 януари. Превозвачът има в авиопарка си 24 такива машини.

БДЖ ще вози с 20 минути по-бързо

В конкуренция с рейсовете железниците ще возят до шест града с 20 минути по-бързо. От средата на декември, когато влиза в сила новият график за движение, пътниците ще стигат ускорено до Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Благоевград и Горна Оряховица.

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов, показва статистиката на автопарка в България. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4, 5 и 6. Безспорно най-добрата алтернатива на тази крайно негативна тенденция остават електромобилите, отбелязаха вносители и производители на коли на Международния автомобилен салон София 2019.