Превъплъщение на японския лукс на четири колела
8

Отзивчив на пътя и икономичен в града с четвърто поколение хибридна система

Превъплъщение на японския лукс на четири колела

Новият Lexus ES смайва с динамичен дизайн, изискан интериор и вълнуващи емоции на пътя

Японските автомобили Lexus вече повече от 30 години съчетават елегантен дизайн с изискан и висококачествен интериор с прецизно внимание към всеки детайл. Един от най-впечатляващите модели в гамата на Lexus е седанът ES, който вече има зад гърба си история от шест успешни поколения и е известен със своя взискателен комфорт, изтънченост и впечатляващи характеристики. Най-новото седмо поколение на Lexus ES изпъква с по-динамичен външен дизайн и по-добро поведение при шофиране. Той е логично продължение на дизайнерската посока на Lexus, като предлага емоционална връзка и страст при шофирането, в комбинация с хибридна технология на задвижване, съчетаваща бензинов двигател и електромотор.

Новият Lexus ES е по-просторен, по-тих и по-безопасен в сравнение с всичко преди това. Седанът демонстрира още по-ярко присъствие, водещи в класа си технологии за безопасност и най-високо ниво на изработка, която рядко се среща в сегмента. Седмото поколение на Lexus ES е разработено върху изцяло нова глобална платформа, като дължината е увеличена до 4975 мм, широчината е нараснала до 1865 мм, височината е намалена до 1445 мм, а междуосието е нараснало до 2870 мм.

Новият Lexus ES привлича вниманието с дързък емоционален дизайн от ново измерение. Той се характеризира с по-ниска линия на предния капак, което прави силуета отличим със силен наклон надолу, създавайки динамични форми. Отпред новият Lexus ES е с вретеновидна радиаторна решетка с елегантни вертикални линии, които излизат радиално от центъра на логото на Lexus. Дизайнът продължава с динамична линия на покрива, която подчертава по-ниската позиция и отличната аеродинамика. Задната част е срязана косо с LED светлини, които се обвиват около калниците. Версиите F Sport на модела добавят заден спойлер, емблеми F Sport и по-ниски брони, които акцентират към външния вид. За модела се предлагат три различни дизайна на 17- и 18-инчови колела, а за версиите F Sport са налични 19-инчови колела. Палитрата включва 12 цвята с нови бежови и зелени нюанси.

В салона на новия Lexus ES са съчетани ориентиран към водача кокпит с просторна и комфортна зона за пътниците отпред и отзад. Вниманието на водача напред към пътя се задържа от разположението на централния дисплей, инструменталното табло и проекционен дисплей в зоната на видимост. Мултимедийната система е с 12,3-инчов дисплей и управление със сензорен панел, а гласовото разпознаване се простира до мобилен асистент, позволяващ безконтактен контрол през смартфона на водача.

Въпреки елегантната и ниска линия на покрива, комфортът на пътниците отзад е гарантиран. По-ниската позиция на седене и внимателно конструираното пространство запазват място за главите, докато по-дългото междуосие осигурява щедро пространство за краката на пътниците отзад. Стандартните модели на Lexus ES продължават да използват традиционни материали като бамбук и дърво шимамоку, които придават на луксозния седан изискан вид на ръчна изработка, който потребителите на скъпи премиум стоки очакват и оценяват. За отличната музикална атмосфера в салона се грижи висококачествената аудиосистемата Mark Levinson PurePlay със 17 високоговорителя, разположени на нивото на раменете около купето, които подобряват акустиката и създават тонална синергия. Системата създава две идентични звукови зони за пътниците отпред и отзад, като се създава изживяване на слушане, което е непроменливо на всяко място за седене.

Седмото поколение на Lexus ES е оборудвано с последно поколение на системата Lexus Safety System+, която включва пакет с технологии за активна безопасност. Системата за предупреждение преди сблъсък е способна да засича приближаващи превозни средства и пешеходци, и има асистент за разпознаване на велосипедисти. Системата за предупреждение преди сблъсък също е усъвършенствана да разпознава пешеходци през нощта като увеличава чувствителността на радара и динамичните граници. Системата за двустепенно управление на дългите светлини не само включва и изключва дългите светлини автоматично за водача, но и всички индивидуални LED светлини са в състояние да адаптират светлинния сноп, за да подобрят осветлението, като намалят отблясъците от насрещното движение.

Отзивчив на пътя и икономичен в града с четвърто поколение хибридна система

Новият луксозен седан Lexus ES вече се предлага в Европа и България ексклузивно във версията ES 300h, оборудвана с четвърто поколение самозарядна хибридна система. Благодарение на новото хибридно задвижване, седанът е динамичен на пътя и реализира смайващо нисък разход на гориво с минимални емисии на вредни газове.

Хибридната система съчетава ефикасен 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с по-лек, по-компактен и по-мощен електромотор. Бензиновият двигател е с мощност 178 к.с., електромоторът - със 120 к.с. и сумарната мощност е общо 218 к.с. Японският седан спринтира от място до 100 км/ч за 8,9 секунди. Динамиката на ускорението при изпреварване също е впечатляваща. При потегляне винаги движението започва с електродвигателя и след това тягата поема бензиновият двигател. Благодарение на това е много лесно да ускорите както гладко, така и сравнително рязко. Комбинацията от два мотора осигурява приятна динамика.

Ускорението е плавно, като новият Lexus ES 300h има достатъчно запас от мощност. Все пак на моменти се усеща, че бензиновият двигател е без турбокомпресор, тъй като при рязко ускорение моторът се развърта до високи обороти и става по-шумен. Седанът може да се движи и само на електрическа тяга с активиране на режима EV, който е много подходящ за задръствания или шофиране с ниска скорост в града. По време на тестовото шофиране, средната консумация на гориво на Lexus ES 300h беше само 6 литра на 100 км, като се има предвид, че тествах колата в различни режими – няколко пъти изпробвах ускорението от 0 до 100 км/ч, шофирах по магистралата със 140 км/ч и изкачвах високи планински връх по извити серпентини. В обичайния градски трафик, огромната лимузина харчи не повече от 5 литра на 100 км.

Въпреки че нямам база за сравнение с предишно поколение на Lexus ES, мога да кажа, че версията 300h е с нисък център на тежестта и малък просвет, така че се управлява прецизно и се контролира предвидимо. Седанът е с предно предаване и се държи стабилно и предсказуемо, без да тревожи водача с недозавиване и клатене. На пътя новият Lexus ES 300h се усеща отзивчив и лесен за управление, независимо от условията. Управлението осигурява прецизен контрол на всяка пътна настилка. Едно от най-големите предимства на луксозния седан е високият комфорт на возене, който изпъква особено отчетливо по павирани улици и пътища с неравности и дупки.

Седмото поколение на Lexus ES има за цел да привлече по-широка аудитория от потребители. Моделът предлага всичко, което традиционните клиенти очакват заедно с качества, които ще привлекат такива клиенти, които преди това не са обмисляли покупката на автомобил от японската марка. Новият седан Lexus ES поднася приятна изненада с ярък стил, висококачествен интериор, последната технология за безопасност и по-динамично поведение. Моделът вече се продава у нас, като цената започва от 97 950 лева за богатото стандартно оборудване Executive.

Технически характеристики

Lexus ES 300h Luxury

2,5-литров бензинов двигател и електрически мотор

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

218 к.с. сумарна максимална мощност при 5700 об/мин

221 Нм максимален въртящ момент при 3600-5200 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,4 л/100 км среден разход на бензин

100 г/км емисии на СО2

111 900 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.