"Когато не се съобразяваш с бизнеса - това за нас е арогантно поведение." Около това мнение се обединиха пред bTV Йордан Арабаджиев и Магдалена Милтенова по повод тол системата.

Според превозвачите арогантното поведение е от страна на региналния министър Петя Аврамова в целия процес по въвеждането на тол таксите. Всички транспортни асоциации дадоха един куп предожения и становища за тол таксите, но общо нула са приети, казаха те.

Превозвачите настояват за бавен преход от винетна към тол система, за да не бъде шоково поскъпването. За това те се вдигат на национален протест на 13 януари, когато ще се включат и таксиметрови превозвачи. Основните им искания са оставката на регионалния министър Петя Аврамова с аргумент, че не се съобразява с нито едно предложение на транспортния бизнес, както редуциране на таксите за тарифата, обхвата и преференции.

По думите на Арабаджиев тол системата не е готова, защото нито един превозвач не знае как да работи с нейните особености.

От своя страна Магдалена Милтенова посочи, че философията на въвеждането на тол системата е сбъркана, защото тази, към която се стреми Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), е постигането на суми, които да бъдат 290 млн. лв. от леките автомобили и над 400 млн. лв. от автобусите и камионите. Според нея общата сума от близо 700 млн. лв. може да се постигне математически, но ще се постигне на гърба на хората.

"Средствата ще дойдат от хората и потребителите и това е арогантното, защото не се казва в регионалното министерство. Извинявайте, но докога ще плаща българският потребител", запита Милтенова.

Ние сме в конфликт с МРРБ за начина на плащане на тол системата. Нека да бъде обхватът такъв, че да обхване всички камиони, но и българският транспортен бизнес да има глътка въздух, включи се отново Арабаджиев.

Няма съпротива по отношение на тол системата, а по отношение на цените, защото са изключително високи. Не може един автобус за един курс от София до Бургас да плаща 100 лева за винетка на месец и още 1200 лева за тол такса. В същото време билетите не трябва да поскъпват, защото имаме договори с общините. Това ще доведе до фалити на фирмите. Налагат се едни цени и не са изпълнени исканията на превозвачите, негодува Милтенова.

"Ние трябва да защитим българския транспортен бизнес и да получи глътка въздух от шоковото налагане на тези такси", каза в заключение Йордан Арабаджиев.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Само летище Варна с ръст на полетите за тримесечието (ОБЗОР)

Карго пратките се увеличават в края на март

Средно с 50 на сто намаляха пътниците по чакалните

С над 50 на сто намаляха пътниците на летищата в София и Бургас през март заради разпространението на коронавируса и отмяната на голяма част от полетите на авиокомпаниите. Във Варна спадът на пътниците е с 42 на сто през третия месец на годината, показват данните на операторите в трите града.

269 000 пътници по-малко през март на летището в София

Разпространението на COVID-19 в световен мащаб и отмяната на голяма част от полетите на авиокомпаниите намали с 269 417 преминалите пътниците през летище София. Спадът е с 52,9% спрямо преходната година, когато пътуващите бяха 572 349.  

Желязков: БДЖ остава единственият работещ превоз

Епидемията и въведените ограничения за придвижване доведе до спад на всички видове превози. Самолетните полети от и до България са намалели със 70-75% от началото на кризата. Автобуси има, но пътници няма, обяви транспортният министър Росен Желязков пред Би Ти Ви.