Шофьори от Източна Европа окупират Брюксел през януари (ОБНОВЕНА)

Шофьори от Източна Европа окупират Брюксел през януари (ОБНОВЕНА)

Превозвачите отвръщат на пакета „Мобилност“, готвят и референдум за излизане от ЕС

Международни шофьори от засегнатите фирми от Източна Европа излизат на протест в Брюксел на 10 януари, закани се транспортният бранш. Негодуването срещу пакета „Мобилност“ се пренася в столицата на Белгия, където в началото на годината ще заседават евродепутатите от Комисията по транспорта, на която да бъдат разгледани спорните предложения.

Миналата седмица Съветът на транспортните министри на ЕС прие пакет нови правила за международните превози. Решението за

готвеното недоволство беше обявено след поредна среща

с транспортния министър Росен Желязков. Превозвачите заедно с родните власти и българските евродепутати готвят тактика за отпор на лобито на силните в Европа – Германия и Франция. Министрите на двете държави успяха да наложат прилагане в международните превози на статута на командирован работник, на когото се заплаща според условията на страната, в която пътува. Решено беше още седмичната почивка на водачите на тирове да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат и в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна. Тогава

Чехия и Словакия в последния момент смениха позицията си

и така страните от Източна Европа не постигнаха блокиращо мнозинство против новите правила.

Българските превозвачи настояват за блокиране на спорните текстове. Според тях мерките в този вид означават зачеркване на 17% от брутния национален продукт на България, какъвто приход носи международния превоз. "Притиснати сме до стената. От това няма какво по-лошо да стане", заяви Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи. Той очаква българските му колеги да получат

подкрепа от колегите си в Полша, Румъния, Латвия, Литва и Хърватия.

Българските представители в ЕП ще получат законодателни промени, които да внесат. В тях ще бъде предложено отлагане на правилото за спане в кабината, докато не се изградят подходящи условия. По отношение на въвеждане на правилото за командироване на шофьорите при каботажните превози, когато български камион товари в една от страните членки и разтоваря в друга, Желязков заяви, че в ЕП ще бъде защитавана позицията новото правило да важи за управление на превозното средство в рамките на 72 часа или 10 кръстосани операции за месец. По другия

спорен въпрос за връщането на шофьорите у дома

на всеки 4 седмици, текстовете са неприложими и несправедливи, каза Желязков. Според него те нарушават основните права, гарантиращи на граждани на ЕС сами да избират къде да прекарват свободното си време. Поради тези причини българската страна ще настоява за въвеждане на яснота в тези принципи като водачите сами да удостоверяват в предприятията къде и кога ще ползват почивките си, посочи той.

Превозвачите, обидени от действията на големите в ЕС, са готови и да организират и референдум за излизане от Съюза, ако лобирането им и протеста в Брюксел не постигне резултат.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.