Превозвачи извиват ръцете на Пловдив за пари

Превозвачи извиват ръцете на Пловдив за пари

Частните фирми превозвачи извиват ръцете на община Пловдив за пари. Според тях годишната субсидия от близо 7 милиона лева е абсолютно недостатъчна и те били потънали в дългове към доставчици на горива, части и консумативи.

В същото време и шофьорите им напускали заради ниски заплати, се жалват превозвачите за пореден месец. Според тях, ако община Пловдив не намери начин за спешна финансова инжекция в сектора, вторият по големина град може да остане без рейсове, твърдят от частните фирми. Те обслужват от години градските линии на Пловдив, като по част от тях собствениците работят с основната си фирма, а по други маршрути са се кооперирали в съвместни дружества.

Поредните им жалби за липсата на пари станаха факт само няколко седмици, след като кметът на Пловдив Иван Тотев ги заплаши с глоби, ако не изпълняват договорите си с общината. Според поетите ангажименти частниците са длъжни, с изключение на 7 от всички линии в градския транспорт, да возят пътници в жегата при пуснати климатици. Това обаче масово не се правеше с цел пестене на гориво, твърдяха пътници.

Горещият телефон на община Пловдив за подаване на жалби за нередовен транспорт или липса на климатик в жегите буквално прегря през последните 4-5 седмици. Пловдивчани се жалеха предимно от липсата на климатик, което от своя страна доведе до проверки по градските линии и до налагане на санкции.

„При външна температура от 33 градуса, таблото вътре в рейса показваше 41 градуса. Шофьорът не бе пуснал климатика, въпреки че по тази линия превозвачът е задължен да изпълнява подписания договор, а именно – при температури над 30 градуса автобусът да е климатизиран”, се ожали и пред Агенция Монитор пътник по една от градските линии. Той е подал сигнал на горещия телефон, открит в община Пловдив за целта, като е издиктувал и номера на рейса, и по коя линия се е возил.

Годишната субсидия на превозвачите в Пловдив последно бе вдигната на сесия на 30 януари т.г. с един милион лева. От своя страна частните фирми се задължиха да возят пловдивчани до полунощ, но опитът в града на тепетата сочи, че след 20,30 часа придвижването с градския транспорт е задача тип „мисията невъзможна”.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.