Повече извънкласни дейности, часове по култура и възможност да развиват таланта си бяха само част от нещата, които ученици от столични училища посочиха като най-важни признаци за качествено образование. Това се случи по време на научно-практическа конференция на тема: „Педагогически иновации за повишаване на качеството – същност на съвременното училище”, която бе организирана от Национален център за повишаване квалификацията на педагогическите специалисти, Държавна агенция за закрила на детето, Национален инспекторат по образованието, Съюз на работодателите в системата на народната просвета в България, Сдружение на директорите в средното образование в Република България.

Според Йоанна Захариева от 91 НЕГ „Проф. Константин Гълъбов“ в училище трябва да се провеждат повече извънкласни дейности, тъй като именно по време на тях при посещения на чужди лектори се е научила как да прави презентации. За нея важна роля има и връзката бизнес-общество-училище. Възпитаникът 51 СУ „Елисавета Багряна“ Михаил Киров пък смята, че извънкласните дейности ще помогнат на учениците да развиват таланта си. Председателят на Ученическия съвет в 31 СУЧЕМ „Иван Вазов“ Мира Савова сподели, че за качествено образование са необходими повече часове по култура и изкуство, в които да се запознаят както с родната така и със световната култура. Министерството на образованието и науката също насърчава провеждането на извънкласни дейности, за които следващата година ще бъдат заделени 25 млн.лв.

По време на форума бяха представени и резултатите от анкетно проучване, проведено сред над 1300 участници – ученици, родители, учители и граждани. Според над 400 възпитаници от 119 СОУ, 31 СОУ, 51 СУ и 32 СУ, най-важно е учениците да се чувстват щастливи, оценени и значими. Директорът на 51 СУ Асен Александров, който представи представи резултати, сподели, че формиращото оценяване трябва да бъде сред приоритетите на МОН, което проследява усилията на учениците. Той подчерта, че е има разлика в напредъка на резултати в ученици с едно елитно училище и тези, които се намират в някое от малките населени места. Учениците са посочили, че желаят да придобият умения за учене, работа и адаптиране към конкретна среда, както и индивидуален подход към тях. Почти на равно пък учителите са посочили, че трябва да бъдат висококвалифицирани и подкрепящи. За образователната среда анкетираните са посочили, че тя трябва да бъде оптимизирана и модерна. Затова според Александров освен инвестицията в учители, е важна и тази за модернизация на образователната среда с различни чинове, лаборатории, които да отговарят на образованието от 21 век. Председателят на ДАЗД Елеонора Лилова обясни, че вицепремиерът Томислав Дончев също е открил трите най-важни признака за качествено образовани - оптимизирана и модернизирана образователна среда, високо квалифицирани учители и , ученици, които владеят чужди езици и умения за работата с новите технологии. "Децата не трябва се делят децата независимо техния пол, раса, религия, социална класа. Важно е да подкрепим всяко едно дете. Социалното включване трябва да насърчава равните права за качествено образование за всички в местната общност, да предполага и предлага набор от услуги, които да задоволяват потребностите на всички в деца в училище", каза още Лилова. Тя обясни, че качеството на образователната среда преминава през организиране на лидерството, визита, да се съгласува пълноценното участие на родителите, учетели, директори. Лилова припомни, че обменътна информация и междусекторно сътрудничество са двете неща, които са заложени в националната стратегия за детето 2019-2030. "Те че водят качеството на образование в училището." заяви тя. Лилова допълни, че за съвременното училище е важно ученето през целия живот и осигуряванети на възможности и и регистър на умения и опит, които да се забелязват и ценят. 

Образователният министър Красимир Вълчев обясни, че качеството на образованието в една детска градина и училище е проекция на това, което очакваме от него. „За да кажем какво е добро и качествено, какво очакваме образователните институции да изпълнят към обществото и децата, трябва да знаем какво очакваме от образованието.“, заяви той.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Бившата журналистка от БНТ Мая Попова с тежки изгаряния след пожар в дома й

Бившата ТВ журналистка и екстрасенс Мая Попова е пострадала тежко при битов пожар в дома й в Созопол. Тя е била откарана с линейка в УМБАЛ-Бургас където лекарите преценили, че състоянието й е критично и са я транспортирали незабавно в  Клиниката по изгаряния във Варна. 

Бг ученици с пълен комплект медали от Балканиадата по информатика

С пълен комплект медали - златен, сребърен и бронзов, и почетна грамота се завърнаха нашите ученици от Балканската олимпиада по информатика. Състезанието се проведе от 9 до 15 септември в Атина, Гърция.