Преди карантината гърците купили по-малко телефони

Преди карантината гърците купили по-малко телефони

По-големи продажби са отчетени на на IT, сешоари, роботи за хляб и фризери

Преди карантината гърците са купили по-малко телефони, сочи проучване на GfK, пише „Катимерини“.

В двете основни категории на телекомуникациите и на големите домакински уреди, продажбите спаднаха на годишна база съответно с 4,7% и 3,9%. При телекомуникации понижението е до 140 млн. евро и се дължи на намалените покупки на мобилни телефони, което е и следствие от затварянето на магазините.

В замяна на това преди налагането на строгите мерки срещу коронавируса са купувани повече сешоари, заради затворени фризьори и бръснари, роботи за хляб за домашен хляб, игрови конзоли, компютри за работа от къщи, а също така и фризери за съхранение на големи количества храна, закупени непосредствено преди генералното блокиране. При другите домакински уреди обаче има спад, заради срива бизнеса с Airbnb. Това накара много собственици на апартаменти, които са работели за веригата да се откажат от повече инвестиции в тях. Продажбите на телевизори също намаляха, като за това допринесе отлагането на Олимпийските игри за догодина. По-малко са и купените ютии, заради липсата на нужда от изгладени дрехи на хората затворени по домовете си по време на карантината.

По данни на GfK, категориите, регистрирали ръстът на продажбите през първото тримесечие на 2020 г. са на ИТ продуктите и офис консумативите, достигнали обем от от 130 млн. евро, което е 15,3% спрямо първото тримесечие на 2019 г. Увеличението се дължи на рязкото покачване на продажбите на камери, лаптопи, компютърни екрани, заради работата от къщи.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.