Под плавателния канал Варна-Девня, който разделя Белослав, ще бъде изграден тунел. По тази амбициозна идея работи активно Община Белослав от известно време, като изграждането на подземното съоръжение е напълно реалистично да се случи в следващите години. Това разкри в ефира на Дарик-Варна кметът на Белослав, инж. Деян Иванов. 

Ако бъде направен, тунелът ще е първото подобно съоръжение у нас. Според инж. Иванов, подобни тунели има под река Темза в Лондон. Бъдещият тунел в Белослав ще бъде с дължина от около 2 км. Предвижда се да минава под най-тесния участък на канала, където разстоянието между бреговете е 720 метра.

Входовете към подземното съоръжение ще са на по около 700 метра от водата, като няма да се налага отчуждаване на имоти, обясни белославският кмет.Тунелът ще минава на минимум 6-7 метра под дъното на канала Варна-Девня, който е дълбок 12,5 метра. Ще е с височина около 7 метра и почти с такава ширина, като пътят ще разполага с 2 ленти.

Предвижда се да има осигурителна тръба, която ще се използва при аварийни ситуации, обясни още инж. Иванов, който е дипломиран специалист по „Експлоатация на пристанищата и флота”. През юли, т.г. се очаква да завърши предпроектното проучване за тунела. След това може да започне и проектирането.

Все още не може да се каже кога може да започне реалното строителство и колко точно би струвало. Проучването на кметската администрация в Белослав започва преди повече от 3 години, предвид нуждата от нова връзка между двата бряга в Белослав, който е разделен от плавателния канал Варна – Девня и досега връзката там се осъществяваше с ферибот.

Разгледани са били и два варианта за изграждане на мост над канала. Подобни съоръжения обаче биха стрували доста повече от прокопаване на тунел. При спазване на изискванията за наклон, при 700-800 метра ширина в най-тясната част на канала, мостът над него би трябвало да е с размерите на Аспаруховия. Повдигащ се мост също не е удачен вариант, тъй като при сегашния корабен трафик в канала би трябвало да стои вдигнат около 8 часа на ден.

Годишната издръжка на фериботната линия, която свтрзва двата бряга на Белослав е 1,4 милиона лева, като с всяка изминала година се увеличава. При наличие на тунел курсовете на ферибота, които сега са през 10 минути, ще бъдат разредени.

Плаващата платформа ще служи и като резервен вариант при аварийна ситуация в тунела. Годишно фериботът в Белослав превозва около половин милион коли и около 130 хиляди пътници, показва статистиката.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

350 от Традиция възкресяват драмата при Добро поле и Дойран

Над 350 активисти на националното движение Традиция ще вземат участие в реконструкцията на едни от най-епичните моменти на финала на Първата световна война и подвига на поручик Стратия Мазгалов и неговите живи изгорени от огнехвъргачките на френската войска войници , които не се предават при пробива на Добро поле на 15 септември 1918 година.