Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Дизайнът на Mazda MX-5 RF изглежда едновременно спортно, елегантно и модерно. Твърдият таван придава по-завършен вид на роудстъра и определено ще се хареса на почитателите на MX-5. На външен вид RF се различава от кабриолета по задните колони и стъклото между тях. Прибирането или излизането на покрива става с електрическо задвижване само за 13 секунди, но само при скорост до 10 км/ч. При натискане на бутона се прибира самият покрив над главите на пътниците, както е при каросериите тарга. Предимството на конструкцията е лекото тегло - само 45 кг, което е важно за спортния модел. Тъй като предният капак, предните калници и капакът на багажника са изработени от алуминиеви сплави, роудстърът тежи само 1095 кг.

Интериорът на Mazda MX-5 RF е пропит със спортен дух и декориран с кожа с ярки контрастни шевове. В горната част на централния панел е поставен 7-инчов дисплей на мултимедийната система. Управлението на менюто се осъществява с помощта на кръгъл джойстик. Малкият волан се регулира само във височина. Седалките с интегрирани подглавници имат добра странична опора и същевременно са удобни. В гърбовете им са монтирани допълнителни високоговорители на аудиосистемата.

Позицията зад волана е много ниска. Стандартното оборудване Mazda MX-5 RF е доста богато и включва климатик, парктроник и Bluetooth. Има и 6 въздушни възглавници, стабилизираща система DSC и технология за спазване на лентата. В по-високата версия се добавят адаптивни фарове, автоматичен климатик, отопляеми седалки, сензори за светлина и дъжд, и система за следене на слепите зони. Сред опциите са круиз контрол и система за наблюдение на налягането в гумите.

Новата Mazda MX-5 RF се предлага с 1,5-литров атмосферен бензинов двигател със 131 к.с., както и с 2,0-литров атмосферен бензинов мотор със 160 к.с. Стандартно и двата агрегата се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, която радва с къси ходове на скоростния лост и отчетливото превключване. Новата Mazda MX-5 RF се предлага и с 6-степенна автоматична скоростна кутия в съчетание с по-мощния двигател, който генерира и доста добър въртящ момент от 200 Нм при 4600 об/мин.

Автоматичната трансмисия на Mazda си върши чудесно работата и предава много бързо тягата към задните колела. Автоматикът има и спортен режим, който задържа за по-дълго време оборотите и много адекватно сваля предавките, когато водачът шофира спортно. Освен това има възможност и за ръчно превключване на предавките с пластини зад волана. Двигателят обича високите обороти, а резонаторът в изпускателната система осигурява сочен гърлен звук. С 6-степенната автоматична скоростна кутия разходът на гориво е по-нисък от ръчната трансмисия и в смесен цикъл е 6,4 л/100 км. В града консумацията е 8,4 л/100 км.

При конструирането на всяко от четирите поколения на Mazda MX-5, японските инженери и конструктори остават верни на принципа, наречен Jimba Itai, което в превод от японски означава единство между коня и ездача, а в случая изразява връзката между автомобила и водача. Моделът с твърд сгъваем покрив RF също запазва феноменалните характеристики на лекия роудстър за чисто удоволствие от управлението. Двигателят е поставен ниско и е изместен леко назад, което е направило възможно постигането на равномерно разпределение на тежестта по осите и намаляване на центъра на тежестта.

Лекият роудстър със задвижване на задните колела е много послушен и маневрен. Неговото кормилно управление за първи път е получило електрически усилвател, но остава много остро, точно и дава отлична обратна връзка, като воланът прави само 2,5 оборота от край до край. Благодарение на диференциала с повишено триене, кормилното управление е почти неутрално. Въпреки това, когато системата за стабилизация е изключена, можете да постигнете леко плъзгане на задния мост и да се впуснете в контролиран дрифт.

Сцеплението с пътя е отлично, а гумите с размер 205/45 R17 не са твърде широки. Окачването на Mazda MX-5 RF е по-меко, но въпреки това наклоняванията на каросерията в завоите са малки. Спирачният педал е информативен и усилието върху него се дозира лесно. Голямо предимство на Mazda MX-5 RF е шумоизолацията с вдигнат покрив. Освен това таргата може да се шофира и при доста хладен климат, като пътниците са защитени от вятъра между предното стъкло и задния панел на колата. 

Технически характеристики

Mazda MX-5 RF SkyActiv-G 2.0 6AT

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

160 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

200 Нм максимален въртящ момент при 4600 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

194 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на гориво

149 г/км емисии на СО2

62 980 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.