ПОСТ-COVID: Правят анализ на дистанционното обучение

ПОСТ-COVID: Правят анализ на дистанционното обучение

Ще бъде направен анализ на дистанционното обучение и на база на него ще предложат пакет от мерки за успешния старт на новата учебна година. Това каза министър Николай Денков при представянето на четирите приоритета на Министерството на образованието и науката за служебния мандат и членовете на своя екип.

Първият е успешното завършване на учебната година, което включва успешното провеждане на матурите, националното външно оценяване и приема след основно образование. Проф. Денков посочи, че вижда много предизвикателства, но екипът му прави всичко възможно, за да се справят с всяко едно от тях. "Това са възможността за теч на информация, техническите средства, с които трябва да се осигури оценяването, работата на оценителите, сроковете да се спазват. Няма нещо ново, този механизъм за провеждане на държавните зрелостни изпити е от четири години и е добре известен”, коментира министърът на образованието.

Успешната подготовка на новата учебна година е вторият приоритет на новия екип. "Ще направим анализ какви се резултатите от дистанционното обучение, къде има сериозни проблеми с отпадане на учениците, със закъснение с усвояване на материала. На тази база при подготовката на учебната година ще ще предложим пакет от мерки, на които да стъпят и следващото министерство", обясни проф. Денков.

Третият приоритет е свързан с висшето образование и служебният екип ще завърши картата на висшето образование. Министър обясни, че в нея момента липсва аналитичната част и какви са събраните данни. Целта е да се помисли какво може да се направи за да се намалят и елиминират проблеми в областта на висшето образование. Последният приоритет е свързан с преглед на дейностите в плана за възстановяване и устойчивост в частта свързана с образование, обучение и научни изследвания.

Министърът уточни, че работата по приоритетите на министерството вече е започнала. „Всички приоритети и задачи, за които стана дума днес, вече са стартирали. Още от първите разговори със заместник-министрите тези задачи са поставени. Ще бъде направен времеви график кога какво ще се случва”, каза проф. Денков. Началник на кабинета на проф. Денков е бъде Иван Монев. Той ще работи с четирима заместници. Мария Гайдарова ще отговаря за всички дейности с училищната мрежа, завършването на учебната година и подготовка за новата. С анализа на проблемите по време на онлайн обучението ще се заеме Евгения Пеева. С ресор висшето образование е Генка Петрова. Тя ще отговаря за изследователските университети и картата на висшето образование. За научната дейност пък ще отговоря  Нели Косева. Целият екип ще работи по четвъртия приоритет и всеки заместник-министър ще работи в рамките на своята компетентност по програмите от  плана за устойчиво развитие.

Министърът посочи още, че сред приоритетите му не фигурира думата „ревизия”, но все пак е длъжен да се запознае с работата на предходния екип и по какъв начин са изразходвани средствата, дали има нарушения. „Това ще бъде направено по надлежния ред. Ако има нещо, което е важно, ще го научите”, каза проф. Денков.

Той обясни още, че следващата седмица ще обсъдят със социалните партньори дали от следващия месец в класните стаи ще бъдат всички ученици. За университетите обаче вече има съответствие между мнението на съвета на ректорите, МОН и министър на здравеопазването и предстои те отново да започнат с присъствените лекции. "При първа възможност ще бъдат възстановени присъствените занятия на във висшите училища. Има съгласие, чака се заповедта с единствената особеност, че даваме възможност на ректорите да организират на място занятията", каза образователният министър.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.