Пуф-паф, пуф-паф, през поля, тунели.

Пуф-паф, пуф-паф, покрай къщи бели.

Това беше припевът от детска песничка – игра, в която всички се нареждат с ръце на кръста един зад друг и потеглят с пътническия влак. Ето така - като дечурлига, са се наредили в редичка по въображаемите релси на корупцията подопечните на олигарха „Прокопиев“, за да изпуфкат и изпафкат редакционния си коментар в последния брой на „Капитал“.

В един идеален свят техният работодател отдавна щеше да си е платил приватизационните придобивки заедно с дълговете, че и да търка затворническия нар, образно казано. Но тук и сега олигархът е яхнал последния влак. И това прави темата още по-важна. Защото обществото отчаяно се надяваше, че олигарсите, заченати със задружни усилия и родени в тъмните години на новата демокрация, все някога ще си понесат вината. Но това така и не се случи.

Така, като в детска игра, журналистите на Прокопиев се мятат в движение на мотрисата, но редакционният им коментар катастрофира още в първия зид, когато решават да си послужат с един фейк, който редовно си подхвърлят с другарчетата си от тайфата „Фрогнюз“ на банкера беглец Цветан Василев. Фейкът, изстрелян калпазански с прашка насред важната тема за жп транспорта у нас, „свързва“ за пореден път бившата "Водстрой 98" с депутата и издател на „Телеграф медия“ Делян Пеевски. Журналистката, сложила името си под разработката, изпълнява инструкцията да вкара името на Пеевски в темата по следния начин: „"Водстрой 98", която преди се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски, а после беше закупена от "Хидрострой"; "Джи Пи груп". А как се е свързвала, ако можем да питаме? Защото в Търговския регистър черно на бяло си пише кое как е. Въпросната връзка там я няма. И никога не я е имало. Това не пречи на журналисти, които не държат да проверяват фактите, когато пишат, да си ползват опорката. Щом веднъж са „свързали“ нещо с Пеевски, защото така им е разпоредено, това се превръща в лъжа за многократна употреба. Нещо повече, когато ние от „Телеграф“, „Монитор“ и „Политика“ съобщавахме за нередности, свързани с въпросната „Водстрой 98“, ни атакуваха от друг ъгъл – защо атакувате фирма, която се свързва с вас? За информация на поръчковите журналисти – съобщаването на фактите е професионализъм, а не атака. Така както изброяваме фактите около мистериозното обогатяване на вашия работодател, колеги от „Капитал“. Вариациите на „говори се“, „според запознати“, „добре осведомени източници“ и „свързват“ са атрибути на работилницата за фейкове. И както забелязваме, вие боравите отлично с тях. Проблемът с качването на последния влак е, че с него се движите по релси, които не водят доникъде, а свършват в средата на нищото. Пуф-паф, пуф-паф... Олигархът Прокопиев дава тон за песен и повежда тайфата през поля и тунели.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

„Едно ченге каза” нещо за Пеевски на „Фрогнюз”

Изразът „Една жена каза” бе заимстван от сайта „Фрогнюз” и трансформиран. Актуалната му версия е в трибуната на банкера беглец Цветан Василев, поддържана от журналиста Огнян Стефанов, подвизавал се в бившата ДС като агент Академик. Вместо „Една жена каза“ (на пазара) клеветите и лъжите във „Фрогнюз“ вече минават под мотото „Едно ченге каза“ (на "Фрогнюз").

Внимание, шизофрения: Пеевски бил „новия Цветан Василев“, лъже агент Сашо

Илиян Василев, известен още като агент Сашо от ДС, за пореден път доказва защо е сред най-гласовитите глашатаи на олигархичната пропаганда. И този път той използва любимия си „демократичен“ прийом – пост във Фейсбук, който услужливо е препечатан от колегата му агент Академик (Огнян Стефанов) в сайта му за интриги „Фрогнюз“.

Медиите на олигарсите и евтиният трик „свързано с Пеевски”

Дезинформацията, фалшивите новини, пропагандата – трите стълба на задкулисието по цял свят са се превърнали в емблема на медиите бухалки на родните олигарси. Хора, които ревниво крият тайната за първия си милион. Обвързани от главата до петите с интереси. Те и обслужващия ги медиен персонал всячески се стремят да насочват обществения фокус в обратна посока – към тези, които ги разобличават.