Разминавания в информацията на БДЖ по гарите и онлайн водят до неприятни моменти за пътниците. Афишираната шумно нова система на сайта на железниците показва различни коловози за заминаващи и пристигащи влакове от информационните табла по гарите, научи „Монитор“.

Бъгът в системата на БДЖ е засечен от редовни пътници на железницатна, които

объркани от различните коловози изпускат влаковете си

Проблемът, по информация на „Монитор“, е от няколко седмици, още от момента, в който беше пусната новата система, шумно реикламирана като „крачка напред към електронното обслужване“. Подобрението за клиентите трябваше да „улесни живота им“ при пътуване. Идеята е на новото ръководство, като през онлайн система да следят в реално време, дори и от телефона си, има ли закъснение на конкретен влак, с колко минути и кога се очаква да пристигне или замине от съответна гара. Функцията е достъпна от официалната страница на дружеството - с активен бутон „Live електронно табло“.

Новата система напомня на съществуващата такава за електронните табла, но вече е усъвършенствана с информация за всички гари и за движението на влаковете в реално време. Оказва се обаче, че има разминаване в онлайн посочената информация с тази по гарите. Запознати коментираха, че на Централна гара разписанието се попълва със статични данни съгласно технологията на гара София - кой влак къде трябва да се приема и изпраща. Но тя не се спазва по ред причини и се решава кой къде да отиде в последния момент.

В отговор на въпроси на „Монитор, от БДЖ коментираха, че ползват след доработка вече готова система на НКЖИ без да са влагали допълнителни средства. „Подаваната от НКЖИ справка за закъсненията се получава автоматично  и поради това е максимално точна, но за коловозите се налага ръчно въвеждане на данните. Това обаче е предпоставка за човешки грешки, особено в този начален период, които са и основната причина за забелязаните разминавания“.

„Крачката напред“ в обслужването на клиентите

на железницата е част от стратегията на назначеното наскоро ръководство на железниците. За да се удовлетворят изискванията на клиентите те обещаха скоро да заработи и подобрена онлайн системата за закупуване на билети, която се разработва от десетилетия. При сегашната може да се закупи билет само за осем влака.

Проблемите не са новост в железницата. Припомняме, че миналата седмица системата за издаване на билети на БДЖ се срина за няколко часа. При новата организация по гишетата бяха въведени дългоочаквани промени, които оставиха в историята правоъгълните билети със син кант, както и тефтерите. Системата за билетоиздаване вече е онлайн базирана, което и позволява всичко да се отчита в реално време.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

За деня на Съединението пускат парен влак между Септември и Велинград

В Деня на Съединението 6 септември БДЖ организира атракционно пътуване по теснолинейката между Септември и Велинград , съобщиха от жп превозвача. В празничния ден пътническата композиция ще бъде теглена от парен локомотив №609.76 - доставен у нас точно преди 70 години и е произведен в заводите Chrzanow, Полша.

Bulgaria Air и Condor сключиха споразумение за съвместни полети

Едни от най-екзотичните кътчета на планетата стават по-достъпни вече и от България благодарение на ново партньорство, което националният превозвач Bulgaria Air сключи с немската компания Condor, част от групата Thomas Cook. Мащабът на сътрудничеството е голям, а обхватът му се разпростира на цели 4 континента.

Ryanair блокира стачката на пилотите си в Ирландия

Върховният съд в Дъблин се произнесе като блокира стачката на пилотите на Ryanair, базирани в Ирландия. Служителите на авиокомпанията планираха да стачкуват в четвъртък и петък, но плановете им няма да се осъществят, предават световните агенции.