Получаваме касови бележки и по мейл

Получаваме касови бележки и по мейл

Хазната губи 300 млн. лева годишно от скрити данъци в е-търговията

При покупка през интернет да получаваме касовата бележка от търговеца на адреса на електронната си поща. Това предлагат от Националната агенция по приходите (НАП).

Алтернативен метод предвижда е-магазините да имат двупосочна връзка с агенцията. Това означава, че при изпратена заявка от потребител, търговецът първо ще получи

QR код от агенцията за касовата бележка

и едва тогава потребителят ще я получи или по мейл, или по приложение. Всъщност най-голям спор предизвика именно въпросът кой да е фискалният оператор - НАП, финтех компаниите или някой от платежните оператори. От бранша изразиха опасения, че при някои оператори връзката със сървърите на НАП може да не е толкова добра. Това моментално поставя въпроса дали всички ще получат равен достъп, дали през някои оператори връзката няма да е по-бърза,

дали при някои търговци няма да има забавяне

смята Иван Аржентински от Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ). Затова и едно от предложенията бе платежни оператори да станат и фискални такива, което значително ще улесни бизнеса. Идеята обаче не се приема, тъй като крие редица рискове, един от които е преносът на чувствителни данни и информация. От друга страна, не всеки е-търговец работи с кредитни карти, съответно с финтех компании, и за него би му било трудно да си намери платежен оператор, който да му фискализира продажбите. Очаква се по-подробно описание на новите правила за е-търговци да бъде налично до края на януари 2021 г.

Целта на нововъведенията е да се намалят рисковете за хазната

защото неплатените данъци в електронната търговия са около 300 млн. лв. годишно. Цифрата бе обявена по време на семинар на Националната агенция по приходите (НАП) и представители на бранша, в който бе обсъдена възможността за алтернативен метод за софтуерна фискализация на електронните търговци.

Идеята за създаването на нова система за отчитане на този тип бизнес бе дадена още преди седмици, което доведе до последваща среща между приходната агенция и бизнеса. Целта е системата

да е лесна, удобна, евтина и доброволна за внедряване

Така от приходното ведомство се надяват да намалят щетите за фиска, които са в размер на милиони ежегодно. Към момента приходите от е-търговия се регистрират през куриерските фирми. Те декларират пред приходната агенция какви суми изплащат на свои клиенти за изпратени пакети с наложен платеж, включително пощенски паричен превод.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.