Над 40 на сто от инфраструктурата за бъдещата тол система ще бъде неизползваема първоначално. Планира се при старта й да се таксуват камионите по 6000 км шосета, които обхващат основно автомагистрали, и пътища първи и частично втори клас. 

Първоначално от регионалното обявиха за таксуване близо 11 000 км, но след намаляването им, камери и останалото оборудване ще събира прах неопределено време.

По договор изпълнителят „Капш“ е задължен да изгради цялата инфраструктура по всички заложени в поръчката от държавата по техническо задание километри, а едва на

по-късен етап би могло да се включват и останалите пътища

след ремонтирането им със събраните от тол системата. Това стана ясно от думите на зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков по време на представянето на техническата готовност за въвеждането на новото таксуване на тежките машини по пътищата. Но по-малко на брой километри ще свие приходите от системата наполовина - от 1,3 млрд. лева първоначално предвидени като приход от тежкотоварния трафик вече се свива до 700 млн. лева за първата година. От тях 15 млн. лева ще се генерират от автобусните превозвачи, 445 млн. лева от транзитния през страната трафик, а останалите 240 млн. лева от вътрешния товарен трафик. Други около

270 млн. лева още се очакват от леките автомобили

да влязат в касата на държавата, толкова бяха и през миналата година, уточни Нанков. Все пак обхватът и тарифите на тол системата ще станат ясни в началото на есента след обсъждане с бранша и реалното изпитване.

Софтуерът на тол система вече функционира, в момента се обучават служителите, които ще работят с нея. От 16 май се извършва техническа експлоатация на системата в „офис“ режим, а от средата на август започва реалния й тест. Тол управлението е разработило специален

онлайн калкулатор за изчисляване на разхода

за преминаването по пътищата ни. Таксуването ще бъде на база вида на моторното средство като тонаж, екологична категория, вида на пътя и избран маршрут като разстояние. През следващата седмица предстои среща с транспортния бранш, както и първото заседание на Националния съвет по въвеждане и експлоатиране на тол системата.

„Националното тол управление“ отвори вчера врати за журналисти. След създаването му са оборудвани нови помещения - стая за контрол, диспечерски пункт, кол центрове и други звена за надеждното функциониране на системата. В новата структура под шапката на Агенция „Пътна инфраструктура“ са назначени 629 служители, от които 68 са администрация, а останалите заети са оперативни работници, посочи шефът директорът на Националното тол управление проф. Олег Асенов.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Подземни кантари в обхвата на тола ще изчисляват теглото на камионите

Подземни кантари в обхвата на тол системата ще изчисляват в реално време теглото на преминаващите по платените пътища тежкотоварни превозни средства. Камери ще отчитат броя на осите, а датчици в пътното платно, чийто монтаж вече започна, ще изчисляват натоварването на ос на автомобилите. При претоварване електронната система автоматично ще ги регистрира като нарушители и те ще бъдат санкционирани от контролните органи.

Автоматични глоби за претоварени камиони по пътищата

След въвеждането на тол системата у нас глобите за претоварени камиони ще се издават автоматично, без да е необходимо спиране на автомобила. Камери и лазерни скенери на новите рамки в синхрон с интегрираните в пътната повърхност сензори ще ловят нарушителите по време на шофиране.