Билетът за градски транспорт да поскъпне от 1 лев на 1,50, поиска на заседание на постоянната комисия по собственост и стопанство общинският съветник Григор Григоров. Повод за предложението му бе отчетът на общинското дружество „Градски транспорт“, който е на загуба от 2,8 млн. лв. за миналата година.

„Ако не се вземат мерки, фирмата рано или късно ще фалира“, категоричен беше устатият общинар. Изпълнителният директор на дружеството, инж. Злати Златев призна, че „Градски транспорт” трупа загуби, заради големите експлоатационни разходи и цените на горива и консумативи, спада в пътникопотока, като същевременно предлага качествено обслужване.

При тази ситуация местният парламент е изправен пред въпроса какво да предприеме за да спре финансовото пропадане на транспортната фирма, за която се очакваше да бъде стабилизирана с доставката на нови автобуси и другите мерки по мащабния проект „Интегриран градски транспорт“.

Опозиционният общински лидер на БСП, Борислав Гуцанов обвини ръководството на фирмата за лошите резултати и поиска оставката му. Той посочи, че с натрупванията от последните години дефицитът в баланса на „Градски транспорт“ е достигнал до 9 млн. лв. Още повече, че фирмата е получило нови автобуси, без да плаща за тях, както и обслужването на всички градски линии, от които бе изместен частния превозвач „Транстриумф“, което трябваше да бъде в полза на оздравителната програма на общинското дружество.

„Това е търговско дружество със социална насоченост“, поясни председателят на Общинския съвет Тодор Балабанов, който защити ръководството и посочи, че назначаването му през 2013 г. е било, за да се спрат кражбите и то я е постигнало. Той посочи, че факторът, който прави финансовото положение на фирмата толкова тежко, е фонд работна заплата, за който отиват около 60 % от приходите.

Предложено бе да се направи нова система за абонаментните карти на варненци, при които превозът им няма да се оскъпи, докато гостите на града и туристите ще плащат повече, което е практика в други европейски градове. Увеличването на цената на билетчето обаче е политическо решение, което трябва да се вземе от управляващото мнозинство.

Разискванията по темата продължиха и в социалните мрежи, където варненци бяха категорични, че ако се вдигне цената на билета за градски транспорт, ще последва вълна на недоволство.

„Много интересно ще стане на фона на ниските заплати във Варна, най-скъпия ток, една от най-скъпите води и едни от най-високите цени на хранителните стоки и местни данъци и такси, които се формират от данъчни оценки, които надвишават пазарната цена на имотите. Ако им стиска, да пробват... Дано зимата да е мека, защото де що има жива душа да мърда на територията на бандитска Варна, ще е на улицата с изкъртените плочи в ръка“, заканват се войнствено настроените.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Всеки втори кърлеж по морето заразен (ТЕМАТА)

Всеки втори кърлеж по морето е заразен с опасна инфекция, която се предава много лесно на хората след ухапване. Това стана ясно от данни на Националния център за заразни и паразитни болести и на регионалните здравни инспекции.

 Минута с електрическа тротинетка за 30 ст.

Десетминутна разходка с електрическа тротинетка в София излиза 4,50 лева. Шестдесет секунди по пътищата на столичани струват 30 ст. на двуколесното возило, а първоначалното наемане - 1,50 лева.