Поддръжката на депутатските коли гълта над 225 бона

Поддръжката на депутатските коли гълта над 225 бона

225 600 лева ще задели НС за поддръжа и ремонт на депутаските коли. Това става ясно от обществена поръчка, обявена от администрацията на параламента. Сумата е за срок от 2 години, като макло над 189 000 лева от парите са за техническо обслужване, текущ или авариен ремонт на 33 броя авомобила „Фолксваген“. От документацията на поръчката се вижда, че всички те са от 2012 година и с тях са навъртени общо около 4, 038 млн. километра.

Останалата сума от 36 000 лева е за другите коли на НС, в това число и микорбусите, които извозват част от народните предсатвители до сградите на парламента, където се провеждат пленарните заседания или тези на ресорните комисии.

Обслужването включва и смянана на флитри, масла, други тености, а серзизът трябва да осигурява пътна помощ 24 часа в денонощието, като времето за реакцията не трябва да надвишава 3 часа. Времето за обслужване на колата е от 8 часа до 1 ден, когато трябва да се ремонтира – до 7 дни, а когато има липса на резервни части в склада – тя може да престои в сервиза най-много 15 дни.

Отделно от това НС е обявило и обществена поръчка за почиването на депутатските коли. Тя също е за 2 години и е на сойност 78 000 лева. С тях ще се чистят общо 99 автомобила – 78 леки коли и 20 – микробуси и автомобили с висока проходимост, какъвто е джипа, с който НСО вози шефката на парламента Цвета Караянчева.

От документацията става ясно, че почистването трябва да включва външно миене, вътрешно – прахосмукачка, почистване на стъкла, табло, пране на стелки, врати, седалки, включително и на багажника, както и миене на двигател и машинно пастиране. Така сметките показват, че на година за чистотата на една депутатска кола ще се изразходват близо по 400 лева. Сред другите изисквания е услугата да се извършва денонощно – 24 часа, включително събота и неделя. Служебните автомобили на НС се приемат за почистване без предварителна заявка и с приоритет до 10 минути след пристигането на колата. Изпълнителят трябва да осигури и място, където шофьорите нормално да изчакат.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.