От общо 17 000 автобуси, които са преминали технически прегледи, под 6000 са произведени в периода преди 2006 г., когато не е имало изискване за монтиране на колани в автобусите. На тях трябва да бъдат добавени допълнителни предпазни средства.

Това става ясно от изказване на зам. министърът на транспорта Ангел Попов по време на среща с представителите на техническите служби за проверка на изправността на превозните средства, цитиран от пресцентърът на ресорното министерство. Първоначално броят на автобусите беше 15 000, след което постепенно намаля до три пъти по-малко.

Попов и депутатът от транспортната парламентарна комисия Станислав Иванов, изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски са участвали в дискусия относно технологични предложения във връзка с предстоящо изменение на Закона за автомобилните превози за въвеждане на задължително изискване за оборудване на автобусите с маршрутни разписания над 30 километра с обезопасителни колани.

Лабораториите за изпитания на превозни средства са предложили да направят безплатен анализ на автобуси, които в момента са без колани, за да изготвят разчети колко време и средства ще са необходими за преоборудването. Представителите на техническите служби са били категорични, че поставянето на колани в автобусите може да спаси повечето потенциални жертви при пътен инцидент. Дали са пример с шофьора на автобуса, който катастрофира край Своге в края на август – той единствен е ползвал предпазен колан и е оцелял с минимални наранявания.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Стамен Янев: Все още сме в играта за Volkswagen

Все още решение за осъществяване на инвестицията за строеж на завод на Volkswagen не е взето. Продължаваме да сме в шортлистата на държавите, които имат претенции, предоставят добри условия за инвеститора и биха били амбицирани да изпълнят точно и съответните параметри в плана. Това заяви ефира на Bloomberg TV Bulgaria Стамен Янев, изпълнителен директор на Българска агенция за инвестиции.

„Тойота“ изтегля 3,4 милиона автомобила

Японската корпорация „Toyota Motor Corp” обяви, че изтегля 3,4 милиона автомобила по целия свят поради електронна неизправност, което може да доведе до блокиране на механизма на отваряне на въздушните възглавници при катастрофи.

Никола Бакалов се присъединява към управленския екип на Fibank

Никола Бакалов се присъединява към управленския екип на Fibank като член на Управителния съвет и изпълнителен директор. Бакалов ще отговаря за дирекции „Банкиране на дребно“, „Главна каса“, „Дигитално банкиране“, „Злато и нумизматика“, „Картови разплащания“, „Клонова мрежа“, „Организация и контрол на клиентското обслужване“ и „Частно банкиране“.