Почивката на родното Черноморие се оскъпява поне два пъти от търговците на преживявания. Така отпуската на морето за четиричленно семейство реално се продава от хотелиера на половин цена, а останалото е печалба за туристическите агенти, показа проучване на „Монитор“.

Ако сте решили да почивате през август на плажната ивица у нас, ще платите за ол инклузив в Созопол 108 лева на нощ или 1152 лева за седмица. В цената ще получите пакет за четирима (двама възрастни и две деца) с настаняване в апартамент, пълно изхранване, басейн, чадъри, шезлонги и други екстри. Половината от сумата е за хотелиера, който ще ви настани, а останалото за прекупвачите, от които ще закупите пакета. Но това не означава, че

ако платите сумата директно на хотелиера, ще платите по-малко

Още преди да сте се сетили, че трябва да прекарате някъде отпуската с любимите хора, туристическите агенти и оператори вече са договорили пакетни цени за почивките, които предлагат на своите клиенти.

Същата схема на печалба се прилага и при останалите видове почивки по света. При круизите една от най-скъпата част от преживяването са разходките, които не са включени в пакетите. Чуждите туристи плащат около 40 евро на човек, за да разгледат слънчева Варна. Половината пари са за местната фирма, която разхожда туристите и показва забележителностите на града. Останалото отива в сметката на корабната компания.

Все пак, за да ни излезе по-евтина почивката, може да ползваме няколко трика. Избягвайте празниците, училищните ваканции и топсезона. Някои вече отдавна са забравили кога са те, но точно в тези периоди цените скачат двойно. Важно е не само да си припомним за датите в собствената си страна, но и в тази, за която пътуваме – възможни са разминавания.

Пътуването може да ни излезе по-леко за джоба

ако е през почивните дни. Широко разпространена заблуда е, че тогава цените са по-високи, коментират експерти. Последните тенденции са за по-кратки пътувания, но по-често. Сега с два допълнителни почивни дни в четвъртък и петък и пътуване в сряда може да вземем повече за парите си. По думите на Константин Занков от Института за анализи и прогнози в туризма,

резервацията за полет за летния сезон трябва да се прави три месеца преди датата

Най-доброто време е между 6 и 8 седмици преди датата. Новите маршрути винаги са намалени, ако пътуваме за чужбина - в момента има нискобюджетни предложения до о. Крит.

Подробности четете в утрешния брой на в."Монитор"!

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Приходите от международен туризъм в България през 2019 г. са 3,7 млрд. евро

Приходите от международен туризъм в България за 2019 година са 3,7 млрд. евро, показват данните на Българската народна банка, цитирани от ресорното министерство. Резултатите показват ръст от 0,4% спрямо 2018 г.

Планираме откриване на българско туристическо представителство във Варшава

Възможностите за развитие на добрите ни взаимоотношения в туризма включват намерение да открием в Полша национално туристическо представителство на България към посолството ни във Варшава. Досега страната ни има две такива представителства зад граница - в Германия и в Русия. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща с д-р Роберт Анджейчик, председател на Полската туристическа организация и вицепрезидент на Европейската комисия за пътуване.

Туризмът ни бе представен в Молдова

Туристическата индустрия на България бе представена в рамките на изложба "Tourism. Leisure. Hotels-2020" в молдовската столица от 13 до 16 февруари. Целта на изложението е да предостави на специалистите на туристическия пазар пълна информация за тенденциите в индустрията. Освен това Tourism. Leisure. Hotels е създадена да помага на компаниите да представят нови предложения и иновативни технологии на пазара. Събитието отваря възможности за директна комуникация с целевата аудитория.