ПО ВРЕМЕ НА ОНЛАЙН УРОЦИТЕ: Мотивацията на отличниците паднала най-много

ПО ВРЕМЕ НА ОНЛАЙН УРОЦИТЕ: Мотивацията на отличниците паднала най-много

По време на онлайн обучението мотивацията за учене е паднала най-много сред отличниците.Това става ясно от допитване до родители и учители, посочи образователният консултант Ирина Христова.

Отличните ученици са загубили желание да учат, поради липсва на изява и конкурентна среда, която да ги мотивира чрез реално преживяване да усвоят материала още в клас. Онлайн уроците имат обратен ефект при децата, които са с по-нисък среден успех. Големият родителски контрол в процеса на обучение им е помогнала да учат повече. По време на дистанционното обучение тези ученици на са се чувствали притиснати от ограниченото време в класната стая, не са били разсейвани от съучениците си, липсвало е и напрежението по време на тестовете. Вкъщи учениците със среден успех са разчитали повече и на самостоятелна подготовка. Това е допринесло за повишаване на успеха им и е причината да имат по-голяма мотивацията за учене по време на дистанционно обучение.

Невъзможността за жив контакт между учениците и педагозите, също било очертана като основна липса по време на онлайн уроците. „Това ограничава учебния материал да бъде приет по активен начин и да бъде разбран по-бързо от децата“, коментира Христова. Така естествената социална среда също бе ограничено и е повлияло пък на мотивацията им за изява. Липсата на комуникация може да доведе и до чувство на изостаналост от определена социална група.

Забрана на групови спортни занимания и тоталната липса на физическа активност е лишила децата да развият умения за работа в екип и толерантност. „При връщането в техния обществен живот тези умения проличават като изостанали“, каза образователният консултант.

Затварянето на езиковите школи по думите на Христова е причина учениците да не успяват да прилагат научените чужди думи в речта. Тя обясни, че последните години децата напредват сами с английския език благодарение на YouTube и телевизията. Те свикват и успяват да разбират езика, но имат трудности сами да се изрязват по други теми.

По думите ѝ това причина интересът към езиковите лагери от британски тип тази година да нарасне с 30%. „Причина е промяната в нагласите на родители и ученици след дългото дистанционно обучение през годината, липса на възможности за спорт и временно затворените езикови школи и центрове за хоби и занимания за деца“, каза още Христова. Тя посочи, те деца, които отидат на Zcamp на Черно море, ще имат възможност да практикуват 10 спорта, да учат английски по 50 часа за две седмици, да вземат участие в програмата „Млад лидер“

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.