По Коледа: Пазаруваме с носталгия по социализма и търсим различното

По Коледа: Пазаруваме с носталгия по социализма и търсим различното

"Кауфланд България" отчита повече и по-скъпи покупки преди празниците

Носталгията по отминалото време на социализма и чуждите традиции влияят при избора на продукти на българина за коледната трапеза. Това показва проучване на Kaufland България за тенденциите при пазаруване по Коледа и Нова година.

Започваме подготовката за празниците от все по-рано с всяка изминала година, пазаруваме повече, в по-големи количества, както и по-качествени, и премиум стоки. За коледната трапеза българите са все по-склонни да експериментират с различни от обичайните и традиционни вкусове. В последните години нараства значително  продажбата на пуйки. В Kaufland продажбите им в количество към момента са с 22% повече, отколкото през цялата 2017 г.

За това, че отминалите време са оставили трайно отражение върху българите е количеството продадени плодове, които навремето са били дефицитни. Пример за това са продажбите, реализирани само за една седмица, тази преди Коледа, на портокали в кофа, които възлизат на 1,3 млн. кг.

Интересът към българските стоки се запазва

като веригата отчита най-високия дял на продадени артикули, произведени в България, при свежите храни – млечни, колбаси, риба, замразени храни, тестени изделия – близо 64% за периода януари-ноември 2018 г. Следват ги плодовете и зеленчуците с дял от близо 46% за същия период.

Наблюдава се устойчива тенденция с всяка изминала година коледно-новогодишното пазаруване да започва все по-рано, въпреки че традиционно най-горещите дни за пазар остават 23 и 30 декември. Само за декември 2017 г. Kaufland регистрира над 6,3 млн. касови бележки от покупки. Почивни дни за веригата за поредна година ще бъдат 25 декември и първия ден на 2019 г.

За да подсигури все по-голямата и разнообразна потребителска кошница през този период, веригата обогатява стандартния си асортимент от над 22 000 арткула с допълнителни над 1300 предложения само за празниците, съобразени изцяло с разнообразието от вкусови предпочитания на клиентите.

С всяка изминала година потребителите пазаруват повече през празничния период.

Търговската верига отчита ръст в средната стойност на покупката

преди всичко заради пазара в по-големи количества. Ръстът се дължи още на тенденцията по празниците потребителите да избират по-висок клас продукти – както хранителни, така и нехранителни. Забелязва се предпочитание към известни марки продукти за трапезата и за подаръци за близките. Собствената марка детски играчки Kidland, която Kaufland представи през ноември 2018 г. например, е основната причина до момента да са продадени три пъти повече играчки в сравнение със същия период миналата година.

Дори, когато търсят базови артикули за празничната трапеза, потребителите отново са склонни да избират по-премиум предложения. В същото време остават ценово чувствителни и интересът към промоциите се запазва, особено към отстъпки при по-високия клас продукти.

Богатият асортимент и комплексните решения, тип „one stop shop”, които Kaufland предлага, традиционно привличат и нови клиенти по празниците, които искат да експериментират нови и непознати вкусове и търсят по-широк кръг от стоки, извън обичайните, за празниците.

Докато трапезата на Бъдни вечер е строго традиционна, то тази на Коледа става все по-разнообразна. Клиентите все повече избират необичайни и гурме решения, в това число и чуждестранни. Доказателство е все по-засиленият интерес към хамона. Хамонът от луксозната марка на Kaufland Exquisit, който веригата предлага ексклузивно по празниците, бележи троен ръст в продажбите през 2018 г. в сравнение с 2017-а. Ръст в продажбите отчитат още прошутото, антипастите, панетоне и щолен.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.