По 50 сигнала на ден от недоволни потребители по празниците

По 50 сигнала на ден от недоволни потребители по празниците

Обществото привижда в КЗП "икономически омбудсман", смята шефът на комисията Димитър Маргаритов

470 сигнала са постъпили в Комисията за защита на потребителите за 10-те дни по време на коледните и новогодишните празници, за периода между 22 декември и 1 януари включително. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите в сутрешния блок на БНТ.

Има известно увеличение спрямо нормалния поток от сигнали, които постъпват в Комисията, но на фона на разходите и респективно пазаруването по повод празниците, излиза че около 500 жалби и сигнали не дават картина на "много изкривен пазар", който е "пълен с измами".

„В част от тези сигнали ние виждаме една тенденция. Именно, както вие споменахте, по празниците има една еуфория, приповдигнат дух, търговците могат да се опитат да вкарат някакви хитринки в ежедневния пазарен процес, като например нереални намаления, таксуване на касовия апарат на цена по-висока от тази, която е била обявена на етикета, като опити да ви изкушат да си купите нещо уж на по-ниска цена, а после да излезе, че тази цена се е отнасяла само за мострата. По-голямата бдителност на потребителите ги е предпазила от това да станат жертви на някакво нарушение“, коментира Маргаритов.

25 000 са всички жалби, постъпили в комисията през миналата година. КЗП получава жалби за всякакви потребителски неволи. От това, че несъвпадението в цената е било 1 стотинка, до това, че човек си е закупил скъпа вещ и е имало проблем или с доставката, или с функционирането.

Обществото привижда в КЗП нещо като "икономически омбудсман", който може да бъде в помощ не само по въпроси, свързани с функциите, но и всеки един спор, който може да бъде разрешен по един разумен начин с решение, което удовлетворява и двете страни, каза още шефът на комисията.

Нарушенията в онлайн пространството като процент са повече, отколкото в търговската мрежа. Българинът е преживял своята консервативност при плащането и пазаруването онлайн. Въпреки това, по-голяма част от сделките и плащанията се случват в магазините. Хората повишават своята активност и са готови да реагират при нарушения.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.