Средно годишно по 1.5 млн. чужденци, колкото град като Барселона, посещават културни, исторически и религиозни паметници в страната ни. Тези, които са предпочели градско-историческата среда, вместо зимните или летните курорти през последните 2 години са били над 3 млн. и 200 хил., обясни пред „Монитор“ Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.

Това означава, че на година поне 1.5 млн. туристи пристигат в България заради културен туризъм. Интересът към обектите с историческа значимост ще се увеличи в пъти ако към тях добавим и пътуващите с цел балнео и спа почивка, които все по-често предпочитали да съчетават двата вида туризъм. Обикновено у нас с цел културни събития


идвали англичани и германци.


Веднага след тях се нареждат италианците и испанците. Най-предпочитани от тях са дестинациите, до които има чартърни и нискотарифни полети - София, Бургас, Варна и Пловдив. Сред посещаваните забележителности в столицата били патриаршеската катедрала „Св. Александър Невски“ и софийската опера. Оказва се, че през последните години културният туризъм догонва плажния. „Вече не можем да кажем, че морският туризъм е водещ по отношение на чуждестранните посетители, защото една голяма част от тях идват или през зимните месеци, или през март и април“, анализира Драганов. По думите му Приморско пък започвал да се превръща в притегателна точка за любителите на дървените фигури в градска среда. Най-впечатляващо за чужденците в старопрестолната столица Велико Търново е било светлинното шоу.

Освен традиционните градове лидер в класацията на най-посещаваните

родни дестинации са и Рилския ма   настир и белоградчишките скали.

Краят на 2018 г. беляза ръст на културния туризъм у нас с 35 на сто. „В началото на новата година се наблюдава лек спад с около 30 хил. души. Причината за това са лошите метеорологични условия, затворените пътища в Гърция, Македония и Турция, както и отменени нискотарифни полети“, обясни още Драганов.

За цялата 2018 г. България е била посетена от 11,75 млн. чужденци, сочи статистиката.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Thyssenkrupp обмисля продажба на бизнеса си с асансьори

Германският Thyssenkrupp обмисля да продаде бизнеса си с асансьори, който е най-печелившият в концерна, като ще приеме окончателното решение по въпроса до края на март. Това съобщава бизнес изданието Kauppalehti.

Износът ни през ноември надхвърли 5 млрд. лв.

През ноември 2019 г. общият износ на стоки възлиза на 5,05 млрд. лв. и намалява с 0.5 на сто спрямо същия месец на предходната година, показват предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ).