Един платен социолог изпълзя от мрака, за да атакува председателя на ДПС Мустафа Карадайъ и депутата и издател на „Телеграф медиа“ Делян Пеевски. Доц. Цветозар Томов, който е бивш говорител на ЦИК, преднамерено обяви за неправилно решението на избирателната комисия да приеме отказа на двамата от евролистата след вота.

Нещо повече, той обвини ЦИК в изборна измама. „Личното ми мнение е, че комисията не може да пренарежда листите и трябва да впише избраните евродепутати. Ако един избран евродепутат иска да се откаже, първо трябва да бъде избран, а след това да се откаже пред Европарламента. Решението на ЦИК е такова, но то не е правилно”, заяви Цветозар Томов пред bTV.

Явно поканен в студиото, за да каже точно това, след като още преди няколко дни поръчковият социолог изрази личното си мнение и пред червения официоз „Дума“, Томов с охота се впусна в размисли и за избора на Радан Кънев за евродепутат, опонирайки на колегата си Михаил Мирчев. Направи впечатление обаче, че личното му мнение в този случай е пропито със симпатия.

Платеният социолог Цветозар Томов от години питае негативно отношение към издателя на „Телеграф медиа“ и даже стана причина през 2013 г. вестниците „Телеграф“, „Монитор“, „Политика“, „Борба“ и „Меридиан мач“ да излязат с отворено писмо, след като по абсолютно недопустим и скандален начин социологът призова, отново от ефира на bTV, зрителите да не купуват тези издания, както и да не купуват рекламираните чрез изданията стоки на рекламодателите.

“Във връзка с това категорично заявяваме, че е абсолютно недопустимо в медийното пространство, чрез една от телевизиите в страната, да се допуска отправяне на призиви, насочени към възпрепятстване на търговската дейност и увреждане на доброто име на един български издател. Абсолютно недопустимо е от телевизионния ефир да се отправят призиви за бойкотиране на което и да е печатно издание, а още повече на едни от най-тиражните вестници като „Телеграф”, „Монитор” и „Политика”, както и да се бойкотират стоките, рекламирани в същите издания”, заявихме в отвореното си писмо тогава.

Опитите на Томов да срине доброто име на издателя ни и да дискредитира вестници, доказали се във времето като безпристрастни съдници на олигарсите и разкриващи непрекъснато игрите на задкулисието, не датират отдавна. Само преди няколко години неговата агенция получаваше пари, за да списва постоянна страница в седмичника „Политика“, а социологът даваше с ищах интервюта в изданията, които изненадващо намрази. За човек, ясно показал, че личното му мнение се обуславя от възможността да прави платени прогнози и анализи, въпросният социолог е събеседник, към когото медиите с лична професионална хигиена би трябвало да се въздържат. Но това в крайна сметка е лично решение.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

„Едно ченге каза” нещо за Пеевски на „Фрогнюз”

Изразът „Една жена каза” бе заимстван от сайта „Фрогнюз” и трансформиран. Актуалната му версия е в трибуната на банкера беглец Цветан Василев, поддържана от журналиста Огнян Стефанов, подвизавал се в бившата ДС като агент Академик. Вместо „Една жена каза“ (на пазара) клеветите и лъжите във „Фрогнюз“ вече минават под мотото „Едно ченге каза“ (на "Фрогнюз").

Внимание, шизофрения: Пеевски бил „новия Цветан Василев“, лъже агент Сашо

Илиян Василев, известен още като агент Сашо от ДС, за пореден път доказва защо е сред най-гласовитите глашатаи на олигархичната пропаганда. И този път той използва любимия си „демократичен“ прийом – пост във Фейсбук, който услужливо е препечатан от колегата му агент Академик (Огнян Стефанов) в сайта му за интриги „Фрогнюз“.

Медиите на олигарсите и евтиният трик „свързано с Пеевски”

Дезинформацията, фалшивите новини, пропагандата – трите стълба на задкулисието по цял свят са се превърнали в емблема на медиите бухалки на родните олигарси. Хора, които ревниво крият тайната за първия си милион. Обвързани от главата до петите с интереси. Те и обслужващия ги медиен персонал всячески се стремят да насочват обществения фокус в обратна посока – към тези, които ги разобличават.