Всеки лек автомобил, който иска да стигне от Русе до Маказа, ще трябва да плаща около 23 лв. тол такса. Това показват изчисленията на създателите на проекта за изграждане на аутобан „Дунав – Егея“, представени по време на 15-тата Световна срещя на българските медии, организирана от БТА в Тирана.

Според идейния проект цената на километър за лек автомобил ще бъде 0,035 евроцента. Дължината на аутобана в българския участък пък е 328 км., което прави малко под 23 лв. за тол такси. От фирмата, изготвила проекта обясниха, че цената следва вече съществуващия бизнес модел в Сърбия.

Според инж. Румен Марков, който представи проекта, автомагистралата "Дунав - Егея" има за цел да ускори икономическото развитие в изоставащите европейски региони и да запълни липсващите транспортни коридори в посока север-юг. По думите му автомагистралата "Дунав - Егея" е част от проекта "ABC+De", чрез който ще се осъществи пътна и железопътна връзка между Егейско море и Балтийско море, която ще завършва с изграждането на две нови пристанища, едното на Балтийско море, другото в района на Марония, на брега на Егейско море.

Идеята е магистралата да бъде изградена чрез публично-частно партньорство, 25 процента от средствата за изграждане ще се осигуряват от концесионер, а 75 процента - от големи инвестиционни банки, без да се ползват държавните бюджети. Възстановяването на инвестицията ще е чрез тол такси за всички превозни средства. Строителството се предвижда за три години, подчерта Марков.

В същото време обаче от регионалното министерство посочиха, че проектът „Дунав – Егея“ все още не е представен пред тях, докато правителството вече има доста напреднал алтернативен проект за изграждане на скоростен път Русе - Велико Търново.

Проектите, които са в процес на реализация от правителството по отношение на пътната нфраструктура, бяха представени от Николай Станков от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Той припомни, че през България минават 2 от европейските транспортни коридори и пет от Хелзинкските /паневропейски/ транспортни коридори. По думите му финансирането на пътищата и магистралите у нас се осигурява от националния бюджет и европейските фондове, но има и трети вариант - публично-частно партньорство.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Камерите на тола вече снимат нарушителите

До 1800 лева глоба за ТИР без винетка от утре

Камерите на тола вече снимат нарушителите

Шoфьoритe, кoитo пътувaт пo рeпубликaнcкaтa пътнa мрeжa бeз вaлиднa eлeктрoннa винeткa, щe бъдaт caнкциoнирaни и чрeз кaмeритe нa тoл cиcтeмaтa от утре. На нарушителите в крaя нa дeня щe им бъдe изпрaщан eлeктрoнeн фиш пo пoщaтa зa плaщaнe нa глoбa Тя е 300 лeвa зa лeкитe aвтoмoбили дo 3,5 тoнa и 1800 лeвa зa тeжкoтoвaрнитe прeвoзни cрeдcтвa. Тoвa cъoбщихa oт Aгeнция "Пътнa инфрacтруктурa" (AПИ).

Предстои рехабилитация на 35,2 км водопроводи от яз. „Пловдивци“

Предстои рехабилитация на 35,2 км водопроводи от яз. „Пловдивци“, съъбщиха от ВиК Смолян. Съоръжението е първото от подобен род за питейно-битово водоснабдяване, който е изграден и въведен в експлоатация в България през последните 30 години. Завиреният му обем е 2,45 млн. куб. м. Към момента е пълен на 80%.

„Стомана“ и парното на Перник и през януари точели яз. „Студена“

Проверка на екоминистерството е установила, че „Стомана-Индъстри“ и топлофикацията на Перник са ползвали вода от почти пресъхналия яз. „Студена“ въпреки забраната, съобщиха от ресорното ведомство.