Пишат нов график за влакове без закъснения

Пишат нов график за влакове без закъснения

Новото ръководство на холдинг БДЖ трябва да предложи график за движение на влаковете, който да снижи в голяма степен закъснението им. Това съобщи министърът на транспорта Георги Тодоров по БНТ.

„От началото годината се наблюдава тенденция на закъсняване на влаковете – 4710 влака са закъснели. А пътниците очакват да пътуват безопасно, да пристигат навреме и да пътуват комфортно. Нито едно от тези три неща не са налице“, категоричен е той.

Министърът е на мнение, че цените ще се покачат тогава, когато се предложи качествено нова услуга. По думите му

дори в новите подвижни локомотиви липсва една система за безопасност

и така те не кореспондират с европейската практика.

„Най-вероятно ще се направи допълнителна поръчка, за да се достави това оборудване, каза Тодоров, но заяви, че не знае колко струва оборудването за всеки един локомотив. Министърът ще настоява в холдинг БДЖ да има много по-строга финансова дисциплина.

"Сега можах да си направя пълна картинка на състоянието на холдинга, излязоха вече и одитните доклади в окончателния им вид. След като се запознах с тях, взех това решение да освободя изпълнителния директор и председателя на съвета на директорите, коментира Георги Тодоров. – Не смятам, че трябва да бездействам и да насърчавам недотам доброто оперативно управление на холдинга."

Транспортният министър уточни, че има доста задължения, които се формират по отношение на забавяне или неплащане на инфраструктурни такси към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Според него те не се плащат или заради липса на финансов ресурс, или заради лошо управление на този финансов ресурс.

"Последните години държавата доста направи за холдинг БДЖ, покриха се всички кредити, които имаше към финансовите институции. Стъпките, с които се върви напред от холдинга, в частност и на товарни и на пътнически превози, не са достатъчни и те по никакъв начин не кореспондират с очакванията на обществото", е мнението на Георги Тодоров.

Георги Тодоров отчете, че


пандемията се отрази доста по-тежко на пътнически превози

заради карантини, при които хората спряха да пътуват масово. „При товарните превози тя не се отрази така чувствително", обясни министърът.

Той призна още, че заплатите не са достатъчно високи, но и поради тези ниски нива на заплащане има отлив на желание за работа в железниците и машинисти предпочитат да работят в "Метрополитен" вместо в БДЖ.

По отношение на работата на Автомобилна администрация и нерегламентирания превоз на пътници Тодоров отбеляза, че от началото на юни била създадена нова организация в изпълнителната агенция. „Нарушенията не мога да кажа, че са по-малко, но има повече наложени санкции на такива, които са заловени“, увери той.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.